«آنتونی شر» بازیگر انگلیسی آفریقایی تبار که در بسیاری از نقش‌های اصلی نمایش‌نامه‌ها شکسپیر به روی صحنه تئاتر رفته بود در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

پایگاه خبری تئاتر: «آنتونی شر» که یکی از تحسین‌شده‌ترین بازیگران در نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر محسوب می‌شود، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۲ سالگی درگذشت وکمپانی بزرگ و انگلیسی رویال شکسپیر نیز این خبر را تائید کرده است.

«آنتونی شر» در سال ۱۹۴۹ در کیپ تاون آفریقای جنوبی متولد شد و در اواخر ۱۹۶۰ میلادی برای تحصیل در رشته نمایش به بریتانیا رفت و در سال 1982 به کمپانی نمایش رویال شکسپیر پیوست و در ۱۹۸۴ نیز در نخستین حضور موفق خود را در نقش اصلی نمایش «ریچارد سوم» بازی کرد.

او در ادامه فعالیت خود در عرصه تئاتر در بسیاری از نقش‌های اصلی نمایش‌نامه شکسپیر از جمله «هنری چهارم»، «داستان زمستان»، «تاجر ونیزی»، «اوتلو»، «مکبث» و «شاه لیر» به روی صحنه رفت و در کنار آن نیز در تئاتر «مرگ فروشنده» نوشته «آرتولر میلر» نیز در نقش اصلی یعنی شخصیت «ویلی لومان» بازی کرد.

«آنتونی شر» برای نمایش های «سه گانه آهنگ عاشقانه»، «ریچادر سوم» و «استنلی» موفق به کسب دو جایزه تئاتر اولیویه شده است و برای نمایش «استنلی» نامزد جایزه تئاتر تونی هم شد.

او در ادامه چند نمایش را نیز کارگردانی کرد و در سال ۲۰۱۹ در نمایش «کانن و پادشاه» برای آخرین بار به روی صحنه تئاتر رفت.

«آنتونی شر» در عرصه تلویزیون نیز فعال بود و مهم‌ترین نقش او بازی در سریال «مرد تاریخ» شبکه بی‌بی‌سی بود و در سینما نیز در چند فیلم از جمله «شکسپیر عاشق»، «مرد گرگ‌نما»، «سوپرمن ۲»، «اریک وایکینگ»، «محاکمه خدا» و «خانم براون» مقابل دوربین رفته است.