نولان در حالی جمع بازیگران فیلم جدید خود را کامل می‌کند که مشغول ساخت پروژه‌ای پرریسک از نظر هنری و مالی است.

پایگاه خبری تئاتر: کریستوفر نولان در حال اضافه کردن ستاره‌های بیشتری به جمع بازیگران فیلم درام تازه خود با موضوع جنگ جهانی دوم یعنی «اوپنهایمر» است.

رامی مالک بازیگر برنده جایزه اسکار، فلورنس پیو بازیگر نامزد دریافت جایزه اسکار و بنی سفدی کارگردان فیلم «الماس‌های تراش‌نخورده» به جمع بازیگران این پروژه پرستاره پیوسته‌اند که پیش‌تر رابرت داونی جونیور، مت دیمون، کیلین مورفی و امیلی بلانت به آن پیوسته بودند.

این فیلم که داستانش درباره ساخت نخستین بمب اتم جهان است، یک ریسک هنری و مالی برای نولان و استودیوی یونیورسال به حساب می‌آید. پروژه در حالی با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته می‌شود که اخیراً درام‌های مخصوص بزرگسالان نتوانسته‌اند عملکرد درخشانی در باکس آفیس داشته باشند و حتی فیلم‌هایی مانند «شاه ریچارد» ویل اسمیت و «آخرین دوئل» مت دیمون هم شکست خوردند.

اما نولان حسی خاص برای شناختن خواسته‌های مخاطبان دارد و تا به حال توانسته تریلرهای پیچیده‌ای مانند «سرآغاز» را تبدیل به بلاکباسترهایی عظیم که محبوب منتقدان و تماشاچیان هستند بکند.

مالک اخیراً در فیلم جیمز باند «زمانی برای مردن نیست» نقش شخصیت منفی اصلی داستان را ایفا کرد. پیو یکی از ستاره‌های اصلی فیلم «بیوه سیاه» مارول با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون بود و سفدی در فیلم «پیتزای شیرین بیان» پل توماس اندرسون نقشی مکمل داشت.

فیلم نولان بر پایه رمان «پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر» نوشته کای برد و مارتین جی. شروین ساخته می‌شود که برنده جایزه پولیتزر شد.

در این فیلم مورفی نقش اوپنهایمر را ایفا می‌کند و مالک قرار است در نقش یک دانشمند ظاهر شود. پیو نقش شخصیت جین تتلاک را ایفا خواهد کرد که یکی از اعضای حزب کمونیست بود که عاشق اوپنهایمر شد. سفدی هم نقش ادوارد تلر دانشمند را بازی می‌کند که یکی از اعضای پروژه منهتن بود.