خطر شیوع سویه اومیکرون سینماهای هند را دوباره دچار بحران کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: افزایش تعداد موارد ابتلا به سویه اومیکرون در منطقه دهلی هند باعث شد دولت سه‌شنبه یک «هشدار زرد» صادر کند که به طور مستقیم بر عملکرد سینماها و مولتی‌پلکس‌ها اثر می‌گذارد.

این در حالی است که سینماهای هند در بخش قابل توجهی از سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با محدودیت‌های کرونایی مواجه بودند و مجبور شده بودند درهای خود را ببندند.

کمال گیانچاندانی رییس انجمن مجموعه‌های چندسالنی هند در بیانیه‌ای گفت که تصمیم دولت هند مبنی بر تعطیل کردن سینماها در دهلی «باعث ایجاد عدم اطمینان شدید شده و می‌تواند منجر به وقوع آسیب غیرقابل جبران برای صنعت فیلم هند شود».

وی اضافه کرد که بدون انکار، بازه بین مارس ۲۰۲۰ تا به حال سخت‌ترین دوره در تاریخ بلندمدت سینمای هند تا به حال بوده و گفت سینماهای هند از زمانی که اجازه افتتاح دوباره کسب کردند نشان داده‌اند که می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و محیطی ایمن برای مشتریان و کارکنان خلق کنند.

گیانچاندانی گفت: در هیچ جای دنیا حتی یک مورد بزرگ گسترش ویروس به سینما ردیابی نشده است. در حالیکه ما کاملا درک می‌کنیم که چرا دولت باید تدابیر پیش‌گیرانه لازم را اتخاذ کند، درخواست داریم که با سینما رفتاری مشابه با دیگر صنایع و نهادها شود. به جای بستن سینماها، ما از دولت دهلی می‌خواهیم که ضرورت واکسیناسیون کامل برای ورود به سینماها را در نظر بگیرد.

روی هم رفته، هند ۶۳۵۸ مورد ابتلای جدید و ۲۹۳ مرگ‌ومیر در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرد که ۶۵۳ مورد از آن‌ها مربوط به اومیکرون بود.