مدیر مجموعه تئاتر محراب اعلام کرد قرار است نمایشگاه تاریخ تئاتر ایران برای آشنایی نسل جوان و دانشجویان با نسل‌های گذشته و تاریخ تئاتر ایران در این مجموعه تئاتری راه‌اندازی شود.

پایگاه خبری تئاتر: مهرداد کوروش‌نیا مدیر مجموعه تئاتر محراب که پیش از این اعلام کرده بود یکی از برنامه‌های مدنظر تبدیل این مجموعه به پایگاهی برای تئاتر دانشجویی و نسل جوان تئاتری است، درباره اقدامات صورت گرفته برای رسیدن به این هدف گفت: قرار است جلسه‌ای را با مدیرکل ارشاد استان تهران برگزار کنیم تا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری یک جشنواره ثابت دانشجویی را که به صورت سالیانه و منظم در تالار محراب برگزار شود، انجام دهیم.

وی ادامه داد: قرار است برگزاری این جشنواره به گونه‌ای انجام شود که تالار محراب متعهد به میزبانی از اجراهای برگزیده جشنواره باشد.

کوروش‌نیا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ۳ دانشگاه و همچنین رایزنی برای داشتن تعاملات با دانشگاه تهران و سوره، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نمایشگاه تاریخ تئاتر ایران در تالار محراب خبر داد.

مدیر مجموعه تئاتر محراب توضیح داد: در کنار اینکه قصد داریم فضای مجموعه محراب را تبدیل به پاتوقی برای دانشجویان و نسل جوان تئاتر کنیم هدف‌مان این است که دانشجویان، هنرجویان و جوانان تئاتری با نسل‌های گذشته و تاریخ تئاتر ایران آشنا شوند. از این رو یا تا پایان سال جاری و یا در نیمه اول سال آینده، نمایشگاه تاریخ تئاتر ایران را در مجموعه تئاتری محراب راه‌اندازی می‌کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن چهلمین سالگرد تأسیس و آغاز به فعالیت تالار محراب خبر داد و گفت: این جشن یا در ایام فجر یا اسفند سال جاری برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر
نویسنده: فریبرز دارایی