یوسف حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «شب طلایی» نسبت به یادداشت یک منتقد سینما درباره فیلمش که به امانت به دبیرخانه جشنواره فجر سپرده است، واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تئاتر: پس از اعتراض مدیر تولید فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی به دیده شدن این فیلم توسط افرادی خارج از ترکیب اعضای هیأت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر که منجر به واکنش رسمی دبیرخانه این رویداد شد، حالا انتشار یادداشتی درباره فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا در صفحه شخصی یک منتقد سینمایی، واکنش اعتراضی این فیلمساز را برانگیخته است.

محسن دریالعل مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج نیز در نشستی خبری درباره حذف فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» از جشنواره چهلم فیلم فجر با کنایه نسبت به دیده شدن این فیلم از سوی افراد غیرمرتبط با دبیرخانه جشنواره گلایه کرده بود.

حالا «شب طلایی» سومین فیلمی است که عواملش نسبت به دیده شدن احتمالی آن از سوی افراد غیرمرتبط با جشنواره آن هم بدون اطلاع عوامل فیلم گله‌مند شده‌اند.

بنابر متن ارسالی از سوی روابط عمومی فیلم «شب طلایی»، یوسف حاتمی کیا کارگردان این فیلم در پی انتشار یادداشتی در صفحه شخصی یک منتقد سینما، درباره فیلم خود که قرار است در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شود، متنی را منتشر کرده است.

در متن یادداشت یوسف حاتمی‌کیا آمده است:

«چه ردای افتخاری است که فیلم‌هایی که در جشنواره حضور دارند را زودتر از زمان پخشش، پنهانی و بدون اجازه سازندگانش ببینیم و دست به قلم شده، در تأیید یا رد آن صفحه‌ای سیاه کنیم.

زمانی که با نگارنده آن تماس حاصل می‌شود که چگونه فیلمی را تماشا کرده است که تنها و به امانت در اختیار دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و شورای پروانه نمایش قرار گرفته است؛ به دروغ یا شاید راست؛ اطمینان می‌دهد که فیلم را ندیده است و تنها با دیدن تعدادی عکس فیلم، دست به نقد شده و طوماری را نوشته است.

این چه بی‌اخلاقی آشکاری است که هر روز عریان‌تر از دیروز خودنمایی می‌کند. اگر تماشاگرِ پنهانی فیلم بوده‌اید که شرم بر شما باد و اگر خود را تماشاگرنمای فیلم نشان می‌دهید و بدون دیدن حتی لحظه‌ای از فیلم به نقد یا تمجید از آن می‌پردازید که دیگر زبانم قاصر است از پیدا کردن جمله‌ای در وصف این عمل.

امید دارم که رسم امانت‌داری در میانمان هنوز اعتبار داشته باشد و به آن نیز چوب حراج نزنیم.»