مدیر روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر به تشریح برنامه‌های این تماشاخانه در ایام سوگواری ماه محرم پرداخت و تأکید کرد، قرار نیست جلسات نمایشنامه‌خوانی تئاتر شهر در تماشاخانه ایرانشهر ادامه داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر: روز گذشته رضا دادویی که نمایشنامه «ناگهان ...» نوشته عباس نعلبندیان را در برنامه سوگواره عاشورایی تئاتر شهر می‌خواند، اعلام کرده بود که از سوی تماشاخانه ایرانشهر نیز تمایلی برای ادامه جلسات نمایشنامه‌خوانی تئاتر شهر در این مجموعه وجود دارد، اما مدیر روابط عمومی ایرانشهر توضیح داد: ما هیچ تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه تئاتر شهر نداریم و قرار نیست هیچ‌کدام از برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی این مجموعه در ایرانشهر هم ادامه داشته باشند.

روح‌الله زندی‌فرد درباره‌ی برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی در تماشاخانه ایرانشهر گفت: هدف تماشاخانه ایرانشهر به‌عنوان یک مرکز خصوصی و مستقل این است که میزبان جلسات نمایشنامه‌خوانی خودش باشد، به این معنا که این آثار از تولیدات خودش به حساب بیاید، بر همین اساس برای دهه سوم محرم برنامه‌ای داریم که هنوز قطعی نشده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مشغول مذاکره با سه کارگردان هستیم که اگر شرایط فراهم شود، سه جلسه نمایشنامه‌خوانی خواهیم داشت.

او ادامه داد: نمایشنامه‌های «برگزین» نوشته حمید آذرنگ، «غریبه‌های همیشگی» نوشته شهرام کرمی و «سردار مهر و ماه» نوشته محمدرضا کوهستانی از جمله آثاری هستند که در صورت فراهم شدن شرایط، نمایشنامه‌خوانی می‌شوند البته این احتمال وجود دارد که این آثار توسط کارگردان‌های دیگری نمایش‌نامه‌خوانی شوند.

زندی‌فرد با تشریح برنامه‌های خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر در ایام سوگواری محرم، گفت: خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر دهه دوم ماه محرم برنامه‌های مختلفی را با هدف زنده نگه داشتن آیین‌ها و شیوه‌های نمایشی سنتی برگزار می‌کند و تلاش می‌کنیم در این برنامه‌ها گونه‌های مختلف تعزیه و آیین‌های استان‌های دیگر را مورد توجه قرار دهیم.

وی از همکاری این تماشاخانه با سوگواره «خمسه» که توسط سازمان فرهنگی - هنری شهرداری برگزار می‌شود، خبر داد و افزود: قرار است آثار این سوگواره دهه‌ی دوم و سوم محرم در خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر اجرا شود. ضمن این‌که گالری‌های ما هم برنامه‌های گوناگونی دارند که به‌زودی جزییات آن مشخص می‌شود.

به گفته‌ی او، در این ایام آیین‌های نمایشی از مناطقی مانند بوشهر، لاهیجان، ساری، اراک و ... و با برپایی شیوه‌هایی مانند کرنانوازی، سنج و دمام و ... برگزار می‌شوند.