فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان متقاضی اکران نوروزی ۱۴۰۱ شد اما گفته می شود، این فیلم هم با وجود داشتن پروانه نمایش باید از فیلتر مدیران جدید سازمان سینمایی بگذرد.

پایگاه خبری تئاتر: محمد حسین مهدویان که امسال فیلم «بازنده» را در جشنواره فجر داشت، سال قبل با فیلم «شیشلیک» در این رویداد شرکت کرده بود و گفته می‌شد پیش از جشنواره فجر چهلم و در پاییز۱۴۰۰ برای اکران آن آمادگی وجود داشت.

این فیلم با بازی رضا عطاران و پژمان جمشیدی یکی از فیلم‌هایی نام برده می‌شد که برای رونق گیشه سینما کمک کننده است و حالا پس از یک سال محمد شایسته، مدیر دفتر پخش «شایسته فیلم» به ایسنا می‌گوید که برای اکران نوروزی این فیلم آماده و متقاضی است.

چند روز قبل شورای صنفی نمایش اعلام کرد، فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی درخواست خود را اعلام کنند اما نکته‌ای که درباره شیشلیک وجود دارد این است که این فیلم با وجود دریافت مجوز از شورای قبلی پروانه نمایش در شهریور ماه امسال، باید در شورای جدید هم بازبینی شود و در صورت تایید روانه اکران شود،‌ که فعلا مشخص نیست آیا سرنوشت آن مثل «چپ راست» می‌شود یا دیگر فیلم‌های مجوزداری که تایید شدند.

«شیشلیک» نوشته امیر مهدی ژوله و به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری اولین کمدی مهدویان با نگاهی انتقادی به مسائل اجتماعی است که رضا عطاران، پژمان جمشیدی، جمشید هاشم‌پور، ژاله صامتی، وحید رهبانی، مه‌لقا باقری و عباس جمشیدی در آن بازی کرده‌اند.

این فیلم به گفته کارگردانش در جشنواره فجر دچار ممیزی‌های فراوان شد و مهدویان ابراز امیدواری کرده بود که این ممیزی‌ها در اکران عمومی بیشتر نشود.

فیلم دیگری که به عنوان متقاضی اکران نوروزی مطرح شده «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان است که داستان یک مامور امنیتی ‌و نحوه دستگیری عبدالمالک ریگی را به تصویر می‌کشد. امیر جدیدی و ساعد سهیلی نقش‌های اصلی فیلم را ایفا کرده‌اند.