فیلم «ماشینم را بران» هشت جایزه از جوایز آکادمی فیلم ژاپن را به خود اختصاص داد.

پایگاه خبری تئاتر: چهل و پنجمین دوره از جوایز آکادمی فیلم ژاپن دیروز (جمعه، ۲۰ اسفند) در هتل گرند پرینس تاکاناوا در توکیو برگزار شد و فیلم سینمایی ماشینم را بران (Drive My Car) ساخته ریوسوکه هاماگوچی که در چهار شاخه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار شده است، هشت جایزه گرفت.

این فیلم با عبور از سد دیگر فیلم‌های برتر سینمای ژاپن، جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین نورپردازی، تدوین و ضبط صدا را از آن خود کرد.

جوایز آکادمی ژاپن که شبیه به جایزه اسکار است، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در درام عاشقانه دسته گل زیبایی درست کردیم به آریمورا کاسومی اهدا کرد.

همچنین جایزه بهترین انیمیشن به انیمیشن بخت با بانو نیکوکو است، رسید و زمانی برای مردن نیست ساخته کری فوکوناگا جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرد.

جوایز آکادمی فیلم ژاپن که از سال ۱۹۷۸ هر ساله به برگزیدگان اهدا می‌شود، از جایزه آکادمی اسکار الگوبرداری شده است هرچند برخی شاخه‌های آن‌ متفاوت هستند. نامزدهای این جایزه را چهره‌های سرشناس سینمایی انتخاب می‌کنند اما رای گیری در بین کارکنان کمپانی های بزرگ فیلمسازی انجام می‌شود که معمولا فیلم‌های تجاری موفق را به فیلم‌های مستقلی که نقدهای خوبی دریافت کرده‌اند، ترجیح می‌دهند.

فیلم سینمایی ماشینم را بران که در سال ۲۰۲۱ تنها ۳۰۰ هزار دلار فروش کرد، بیشتر در دسته فیلم‌های مستقل قرار می‌گیرد. اما اگر دستکم یکی از چهار نامزدی این فیلم در جوایز اسکار به دریافت جایزه منتهی شود، در گیشه با استقبال روبه‌رو خواهد شد.

این فیلم در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه را کسب کرد، درباره یک بیوه مرد جاافتاده است که به دنبال یک راننده می‌گردد. سرانجام مکانیک این مرد دختری ۲۰ ساله را به عنوان راننده به او پیشنهاد می‌کند تا این که با وجود سوءظن‌های اولیه یک رابطه خاص بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد.