در سایه حواشی مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۲، «ویل اسمیت» اعلام کرد از عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار کناره گیری کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: این بازیگر ۵۳ ساله که در جریان مراسم اسکار ۲۰۲۲ به دلیل شوخی «کریس راک» کمدین آمریکایی با ظاهر همسرش به روی صحنه رفت و به او سیلی زد، گرچه پیش از این به صورت رسمی عذرخواهی کرده بود، اما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی عواقب رفتار خود را خواهد پذیرفت و از آکادمی اسکار کناره‌گیری خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «عمل من در مراسم نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، شوکه‌کننده، دردناک و غیرقابل توجیه بود. فهرست کسانی که از حرکت من آزرده شده بسیار طولانی است و شامل کریس راک، خانواده‌اش، بسیاری از دوستان عزیر و کسانی که دوستشان دارم و تمامی مخاطبان در سراسر جهان می‌شود. من به اعتماد آکادمی خیانت کردم و دیگر نامزدها و برندگان را از فرصت جشن گرفتن کارهای فوق‌العاده‌اشان محروم کردم. می‌خواهم بار دیگر کسانی که به دلیل دستاورد خود شایسته توجه بودند در کانون تمرکز قرار دهم و به آکادمی اجازه دهم تا به کار فوق‌العاده‌اش در حمایت از خلاقیت و هنر در سینما ادامه دهد».

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار چند روز پیش اعلام کرده بود بررسی حواشی شب مراسم اسکار نود و چهارم را آغاز کرده و به تخلفات «ویل اسمیت» شامل برخورد فیزیکی نامناسب، رفتار تهدیدآمیز و توهین‌آمیز و به خطر انداختن یکپارچگی آکادمی رسیدگی خواهد کرد.