معرفی نامزدهای اسکار ایتالیا نشان‌دهنده تغییر نسل‌ها و ژانرها در سینمای ایتالیا است.

 پایگاه خبری تئاتر: نامزدهای شصت‌ و هفتمین جوایز دیوید دی دوناتلو که معادل اسکار ایتالیا است با ابراز خوشحالی مسئولان از اینکه مراسم اهدای این جوایز یک بار دیگر به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد معرفی شدند.

معرفی نامزدهای امسال نشان‌دهنده تغییر نسل‌ها و ژانرها در سینمای ایتالیاست.

امسال پائولو سورنتینو کارگردان کارکشته با شخصی‌ترین فیلمش یعنی «دست خدا» در صدر نامزدها حضور دارد و کنار او گابریل مینتی جوان با دومین فیلمش «عجیب‌غریب‌ها بیرون» دیده می‌شود که یک فانتزی تاریخی است. هر فیلم نامزد دریافت ۱۶ جایزه شده است.

پشت سر آن‌ها فیلم بیوگرافیکی «پادشاه خنده» ساخته ماریو مارتونه قرار دارد که داستانش درباره ادواردو اسکارپتا بازیگر ناپلی قرن بیستمی است و نامزد دریافت ۱۴ جایزه شده است. بعد از آن هم درام زندان «آریافرما» ساخته لئوناردو دی کوستانزو و «دیابولیک»، اقتباسی کمیک بوکی درباره یک دزد به کارگردانی مارکو و آنتونیو مانتی هر یک با ۱۱ نامزدی قرار دارند.

پیرا دتاسیس منتقد فیلم و رییس آکادمی فیلم ایتالیا که برگزارکننده این جوایز است با اشاره به سورنتینو، مارتونه و همچنین جیزپه تورناتوره که با مستند «انیو» درباره انیو موریکونه فقید در چند بخش نامزد شده، گفت تمام استادان فیلم در بخش‌های مختلف نامزد شده‌اند.

وی اضافه کرد: اما نسل جوان‌تر را هم داریم که دارند با ژانرهای متفاوت‌تری در فرم‌های فانتزی و کمیک کار می‌کنند. این برای سینمای ایتالیا غیرعادی است و حتی برای جوایز دیوید غیرعادی‌تر است.

دتاسیس که نخستین زنی است که رهبری جوایز دیوید را بر عهده گرفته، گفت «مشخص است که یک تغییر نسلی در حال صورت گرفتن است و این مسأله را می‌توان واضح‌تر در بخش بازیگران زن مشاهده کرد تا بخش مردها» که به گفته وی نامزدهایش شناخته‌شده‌تر هستند.

مراسم اهدای جوایز دیوید روز سوم ماه مه (سه‌شنبه) به صورت حضوری برگزار می‌شود و بر خلاف مراسم اسکار که بخش‌هایی از آن تدوین‌شده بود، به طور کامل از تلویزیون پخش خواهد شد.