پایگاه خبری تئاتر: در دفترچههای یادداشت هیتلر طرح میدانی وجود دارد که شیه طراحی اجرا شده توسط آرشیتکت نئوکلاسیک است که طراحی جایگاه صفآرایی و رژه نازیها را در نورمبرگ عهدهدار بوده است.
ابهت امپراطوری رم برای آدولف هیتلر بعد از بازدید او از «کولوسئوم»، «معبد خدایان» و حمامهای «کاراکالا» بیشتر و شگفت انگیزتر شد.
این میدان طراحی شده توسط هیتلر برای خلق میدانی باشکوه جهت استفاده از تواناییهای سخنوری خود، از زوایای میدان مسابقات پیروزمندانه هزاران ساله رومیها که دارای مکانی برای سخنرانی بروتوس و مارک آنتونی از شخصیتهای نمایشنامه «جولیوس سزار» بود، ملهم شده است.
آلبرت اشپیر آرشیتکت ارشد هیتلر، میدان «زپلین» را برای تحقق بخشیدن به جاهطلبیهای پیشوای حزب نازی طراحی کرد.
جایگاه سخنرانی هیتلر نیز برگرفته از طرح «محراب پرگامون» در روم باستان است.
در سال 1937 اورسن ولز در افتتاح کمپانی تئاتر «مرکوری» در نیویورک، نمایشی را با اقتباس از نمایشنامه «جولیوس سزار» اثر ویلیام شکسپیر با رویکردی ضد نازی آلمان و ضد فاشیست ایتالیا روی صحنه برد.