اردشیر صالح‌پور دبیر سی وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پس از دیدن اجراهای «فصل جوان تماشاخانه ایرانشهر» هر دو نمایش را دارای مشخصات منحصر به فرد دانست.

پایگاه خبری تئاتر: دبیر جشنواره تئاتر فجر پس از دیدن نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد و «صدای آهسته برف» به کارگردانی جابر رمضانی در این مجموعه، نزدیک شدن دو نمایش به مفاهیم انسانی و ذات تئاتر را جزو مشخصات منحصر به فرد نمایشها دانست.

وی با بیان اینکه سمت و سوی برخی نمایش‌ها در دو سه سال اخیر به شوخی‌های سیاسی و سخیف رفته، ابراز کرد: در میان نمایش‌هایی با شوخی‌های سطحی و دور از هنر، دیدن چنین نمایش‌هایی امید تازه‌ای به بدنه تئاتر تزریق می‌کند چون جامعه ما نیاز به آشنایی با این گونه‌ تئاتر دارد. تئاتری که در عین داشتن مؤلفه‌های تئاتری، فرهیخته و انسانی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جریانی که به تازگی در حال رخ دادن در میان نسل جوان است، اشاره کرد و گفت: پس از دیدن دو نمایش به مجید سرسنگی برای انتخاب درستش تبریک گفتم و خواستار ادامه اجراهایی این چنینی شدم که کم کم در حال شکل‌دهی جریان تئاتر نوی جسور است. اجراهایی این چنین نشان می‌دهد که جامعه، پذیرای این نگاه شده و باید از تئاتر صرفاً سرگرم‌کننده و بدون محتوا دوری جست.

دو نمایش مذکور تا 6 آذرماه روی صحنه خواهند بود و از تاریخ 9 آذرماه دو نمایش «خانه واده» و «کالون و قیام کاستلیون» در تالار استاد سمندریان و «دو دلقک و نصفی» در تالار استاد سمندریان روی صحنه می‌روند.