هنگامه پناهی به عنوان یکی از ۷ عضو جدید کمیته اسکار فرانسه، مسئولیت انتخاب نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار را بر عهده دارد.

چارسو پرس: «ژاک اودیار» و «میشل گوندری» سینماگران سرشناس فرانسوی به همراه هنگامه پناهی، بنیانگذار کمپانی پخش فیلم سلولوئید دریمز، از جمله هفت نفری هستند که به عنوان اعضای جدید کمیته اسکار فرانسوی منصوب شدند.

این کمیته اکنون از هفت عضو تشکیل شده است که شامل دو پخش کننده، دو فیلمساز، دو تهیه کننده و یک چهره صنعت سینماست. «گرگویر ملین»، «فیلیپ روسلت»، «دیدار دومهری» و «آریانا توسکان» دیگر اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار هستند که از سوی «ریما عبدالملک» وزیر فرهنگ جدید فرانسه انتخاب شده‌اند. 

همچنین بر اساس تغییر دیگری که ایجاده شده، فیلم ها اکنون باید به طور رسمی نامزدی خود را با مهلت اول سپتامبر (۱۰ شهریور) به این کمیته اعلام کنند. 

هنگانه پناهی که یکی از اعضای آکادمی اسکار در شاخه تهیه‌کنندگی است با کمپانی سلولوئید دریمز در سال‌های اخیر توزیع بین‌المللی چندین فیلم سینمای ایران و همچنین آثار مطرح و برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی را بر عهده داشته است. 

وزیر فرهنگ فرانسه چندی پیش اعضای دائمی کمیته اسکار سینمای فرانسه شامل «تیری فرمو» مدیر جشنواره فیلم کن، «ورونیک کایلا» رئیس آکادمی سزار و «سرژ توبیان» رئیس یونیفرانس را کنار گذاشت. این تصمیم برای اصلاح کمیته اسکار فرانسه ناشی از انتقاد از ارسال فیلم‌هایی به اسکار است که اغلب برای اولین بار در جشنواره کن اکران شده‌اند، اما لزوماً بهترین شانس را برای رفتن به جوایز اسکار و در نهایت کسب نامزدی در این جوایز سینمایی نداشتند.

فرانسه آخرین بار در سال ۱۹۹۳ با فیلم «هندو چین» ساخته «رژیس وارنیه» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم شد اما نزدیک به ۳۰ سال است که به توفیقی در این شاخه دست نیافته است.