فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ را به فیلم ژاپنی برنده اسکار اعطا کرد.

چارسو پرس: درام ژاپنی «ماشین من را بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی» برنده جایزه بزرگ بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ از نگاه اعضای فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم شد.

این فیلم سال گذشته در کن رونمایی شد و جایزه بهترین فیلمنامه و همچنین جایزه هیات داوران فیپرشی را از آن خود کرد و در ادامه با درخشش در فصل جوایز سینمایی موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی شد. این درام با روند داستانی کُند، عمدتاً از طریق مکالمات بین یک نمایشنامه نویس و راننده زن او روایت می‌شود و از داستان کوتاهی نوشته نویسنده مشهور ژاپنی «هاروکی موراکامی» اقتباس شده است.

«ماشین من را بران» برای کسب جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ از نگاه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) توانست رقبای خود «پیتزا شیرین بیان» ساخته «پل توماس اندرسون»، «قدرت سگ» از جین کمپیون، «مثلث غم» برنده نخل طلای ۲۰۲۲ ساخته «روبن اوستلوند» و همچنین «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یوآخیم تریه» را شکست دهد.

جایزه بزرگ فیپرشی در تاریخ ۱۶ سپتامبر در مراسم افتتاحیه هفتادمین جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین با نمایش ویژه فیلم «ماشین من را بران» به کارگردان این فیلم اعطا می‌شود.

فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه بزرگ سالانه خود را از سال ۱۹۹۹ اعطا می‌کند و از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به آثاری از «پدرو آلمودوار«، «پل توماس اندرسون»، «مارن آده»، «میشائیل هانکه»، «آکی کوریسماکی»، «عبدالطیف کشیش»، «کلوئی ژائو» و «ریچارد لینکلیتر» اشاره کرد.