اسکات فاینبرگ تحلیلگر فصل جوایز پیش بینی خود از شانس های اصلی اسکار بخش بین الملل امسال را اعلام کرده است.

چارسو پرس: اسکات فاینبرگ منتقد و تحلیلگر مشهور فصل جوایز سینمایی در یکی از اولین پیش بینی‌های خود از نامزدهای اسکار بخش بین الملل دوره نود و پنجم، فهرستی با ۲۰ فیلم که شانس نامزدی اسکار را دارند، منتشر کرد.

در فهرست فاینبرگ نامی از فیلم «جنگ جهانی سوم» نماینده ایران در اسکار نیامده است. این پیش بینی در حالی انجام شده است که سینمای ایران در دو سال گذشته با دو فیلم «خورشید» مجید مجیدی و «قهرمان» اصغر فرهادی به فهرست کوتاه اسکار راه یافته بود.

اسکات فاینبرگ ۵ فیلم «تصمیم به رفتن» از کره جنوبی، «نزدیک» از بلژیک، «در جبهه غرب خبری نیست» محصول آلمان، «کورساژ» از بلژیک و «عنکبوت مقدس» از دانمارک را شانس های اصلی نامزدی اسکار ۲۰۲۳ در نظر گرفته است.

این تحلیلگر فیلم های «آرژانتین ، ۱۹۸۵» از آرژانتین، «دختر ساکت» از ایرلند، «ای‌او» از لهستان، «عمر مقدس» از فرانسه و «باردو» از مکزیک را جزو دسته فیلم هایی که ممکن است به میان ۵ فیلم نهایی راه پیدا کنند، معرفی کرده است.

فاینبرگ از ۱۰ فیلم دیگر از کشورهایی چون اسپانیا، ژاپن، پاکستان و اوکراین که هنوز ندیده است یاد کرده و شانسی برای نامزدی‌ آنها نیز قائل شده است.