بر اساس آمار اعلام شده در سایت سمفای سازمان سینمایی، در هفت روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور همچنان روی رقم میانگین ۱۵ مخاطب است.

چارسو پرس: طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران، تا زمان تنظیم خبر، در ۷ روز گذشته ۱۰ هزار و ۴۵ سانس در سینماها داشته ایم و ۱۵۴ هزار و ۴۳۵ نفر به سینماهای سراسر کشور رفته اند که حاصل آن فروش ۴ میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۱۵۶ هزارتومان بوده است.

این درحالی است که در آماری که روز ۲۱ آبان (دو هفته گذشته) بررسی و منتشر کردیم، در ۱۱ هزار و ۴۹۲ سانس در سراسر کشور، ۱۷۸ هزار و ۶۴۶ نفر به سینما رفته اند و حاصل آن فروش ۵ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان بوده است.

با مقایسه تعداد مخاطبان و فروش دو هفته متوجه می شویم که با کاهش فروش مواجه شده ایم ولی باتوجه به آماری که در سمفا آمده است، میانگین مخاطبان هر سانس همان حدود ۱۵ نفر است.

در بیستمین جلسه شورای صنفی نمایش که روز یکشنبه ۲۲ آبان در خانه سینما تشکیل شد، مقرر شد که بعد از کش و قوس های پیش آمده فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی علی طلوعی به سرگروهی پردیس آزادی از روز سه شنبه (نیم بها) ۲۴ آبان اکران خود را آغاز کند. هرچند این فیلم از سه شنبه به سینما آمد اما اطیابی گفته بود که اکران رسمی و واقعی این فیلم از جمعه آغاز خواهد شد.

«بخارست» که عده ای از آن به عنوان راهی برای نجات گیشه یاد می کردند تا زمان تنظیم این خبر، در ۱ هزار و ۹۵۱ سانس برگزار شده در ۲۵۱ سالن و فروختن ۲۹ هزار و ۹۸۰ بلیت به فروش ۱ میلیارد و ۴ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

پیش تر نیز سه فیلم تازه به اکران درآمدند. فیلم «طبقه یک و نیم» یک روز زودتر از موعد معمول چهارشنبه ها و از سه شنبه ۱۰ آبان اکران خود را آغاز کرد و دو فیلم «بیرو» و «لوپتو» نیز از تاریخ ۱۱ آبان به سینماهای سراسر کشور آمدند که تا این لحظه فیلم «طبقه یک و نیم» ۵۹۳ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان، فیلم «بیرو» ۶۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان و انیمیشن «لوپتو» ۳ میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۷۱۶ هزارتومان فروش داشته اند.

همچنین یکی دیگر از مواردی که از آن به عنوان پروژه نجات سینما یاد می‌شد، نمایش فوتبال های جام جهانی در سینماهای سراسر کشور بود. امروز ۲۹ آبان این رویداد بزرگ ورزشی آغاز می شود و هیچ خبری از نمایش فوتبال در سالن های سینما نیست و دیگر بعید به نظر می رسد که از این فرصت احتمالی هم نتیجه ای حاصل شود و حتی اگر تا زمان اولین بازی ایران که فردا و در مقابل انگلیس خواهد بود، موافقتی هم صورت بگیرد، دیگر خیلی دیر است!


منبع: خبرگزاری صبا