مهران رجبی که این روزها با حواشی زیادی به‌خاطر حضورش در شبکه‌های مختلف سیما مواجه بوده، درباره فعالیت در مقام مجری، حمایت از تیم ملی فوتبال و موضع هنرمندان در قبال ناآرامی‌های اخیر اظهارنظر کرد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی برنامه استودیو هشت، مهران رجبی که درباره فعالیت‌های این روزهایش در برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش به گفت‌وگو پرداخته است، در بخشی از این گفت‌وگو درباره حمایت‌ها از تیم ملی گفت: باعث تاسف است که ما گوش به فرمان دیگران باشیم که برای ما برنامه‌ریزی کنند و تیم ملی که نماینده کشورمان هست را حمایت نمی‌کنیم. البته همه مردم اینگونه نیستند و حمایت می‌کنند. باید بدانیم تیم ملی یعنی تیم ایران و اینکه بین ۳۲ کشور جهان مایه افتخار است. ما انتظار صعود هم نداریم و حتی اگر شکست هم بخوریم باید سرافراز باشیم.  

۳۰ سال است که پرکارم!

رجبی درباره‌ی پرکاری خود در سینما و تلویزیون بیان کرد: من ۳۰ سال است که انقدر گرفتار کار هستم که حتی فرصتی ندارم اما به گونه‌ای نمایش دادند که انگار همین مدت اینگونه شده است. 

رجبی در پاسخ به مجری درباره زمان تولید برنامه شبکه سلامت و حواشی حضور پررنگ خود در شبکه‌های تلویزیونی عنوان کرد: برنامه «پیرانه سر» در شبکه سلامت و هم سریال «آزادی مشروط» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، سال گذشته تولید و تصویربرداری شد اما امسال به پخش رسیدند و الان همزمان برنامه «خودمونی» روی آنتن رفته است.  

این بازیگر درباره‌ی فعالیت‌های دیگرش توضیح داد: ما سریالی در شمال کشور داشتیم که به دلیل کمبود بودجه متوقف شد و بعد هم درگیر ساخت «خودمونی» شدیم که بناست ۱۰۰ قسمتی باشد. تاکنون ۲۰ قسمت ضبط کردیم که در حال پخش است و ۸۰ قسمت دیگر هم دارد که باید به ضبط برسد و آیتم‌هایی هم باید به آن اضافه شود.  

اجرایم در شبکه سلامت به سال قبل تعلق داشت

وی درباره تجربه اجرا در این برنامه توضیح داد: من پیش از این هم تجربه اجرا داشته‌ام، برخی در زمان‌های خاص مثل تحویل سال و ایام مناسبتی بوده‌اند و برخی هم اجراهای محلی و منطقه‌ای بودند. اجرای برنامه ای را هم داشتم در شبکه سلامت که الان پخش می شود ولی به سال قبل تعلق دارد. 


به همکارانم توهین می‌شود که چرا موضع ندارند

وی در ادامه خطاب به هنرمندان عنوان کرد: همکاران ما بسیار درجه یک هستند اما برخی‌شان هم مرعوب فضای مجازی شده‌اند و ما می‌دانیم که این حرکتی که سازمان‌دهندگانش سرویس‌های جاسوسی و امنیتی کشورهای مقابل هستند، هیچ ابایی ندارد که دختران و پسران ما از دنیا بروند. آنها حتی خوشحال هم می‌شوند. در این عرصه به دلیل همین فعالیت عمده فضای مجازی و بمبارانی که در این فضا شده است خبر دارم و شنیده ام که خیلی از همکارانم مورد هجمه قرار گرفته اند که چرا حرفی نمی زنند. توهین می شنوند که چرا سخنی نمی گویند و واکنشی ندارند و اصلا همین که این اعتراض به آنها با توهین صورت می گیرد یعنی باطل است.

رجبی اضافه کرد: در نهایت بخشی مرعوب شده‌اند و نتوانستند اعلام موضع کنند که حتما موضع آنها در جهت اعتلای کشورمان و استقلال و تمامیت ارضی ایران موثر است و در جوانان کشور تاثیر دارد.

رجبی در بخش دیگر عنوان کرد: از سال ها قبل از انقلاب تا خود ۲۲ بهمن به دلیل بی‌عرضگی زمامداران ما بخش اعظمی از خاکمان را داده‌ایم اما در این ۴۳ سال شدیدترین جنگ ها علیه ایران بوده است! و شدیدترین تحریم ها و تهدیدها و حملات سایبری و... بوده است اما یک وجب از خاکمان را نداده ایم و این باید بزرگترین عبرت تاریخ باشد.

شایعه کردند مجری «دورهمی» شده‌ام!

این بازیگر در بخش دیگر درباره حواشی مختلف و اینکه گاهی هم مجبور به تکذیب آنها شده است توضیح داد: فضا بیشتر دست فضاسازان است، عده ای این حواشی را می سازند و برخی از مردم هم ناآگاهانه اینها را پخش می کنند. مهمترین این حواشی هم این بود که من قرار است «دورهمی» را اجرا کنم. درحالی که من به دوستان می گفتم وقتی یک کابینت ساز، جایی را زخمی کند و حالا رها کند و برود کابینت ساز بعدی روی آن کار نمی کند. ما هم مرام و معرفتی داریم و چنین کاری نمی کنیم. این شایعه ای بود که وقتی هم انجام نشد خود به خود از بین رفت. با این حال شایعه کار خود را در زمانی که پخش می شود انجام می دهد. خدا را شکر الان دیگر شایعات کاربردی ندارد. از طرفی چون کثرت این شایعات نسبت به من خیلی زیاد بود الان اگر شایعه ای هم مطرح شود مردم می دانند که حرف و حدیث بوده است و واقعیت نداشته است و شایعه های بعدی خود به خود کم اثر می شود. 

هر چقدر هم دوست دارند سر به سر من بگذارند

وی درباره ی شوخی هایی که با او می شود، نیز عنوان کرد: یکی از این شوخی ها ویدئویی بود که من را جای برخی از مجریان گذاشته بودند و مثلا جای نجم الدین شریعتی اجرا می کنم به همراه خانواده آن را دیدم و کلی هم خندیدیم. یک روز هم گفتند مهران رجبی دارد دارد گرم می‌کند که نیمه دوم وارد میدان شود. من همه اینها را می بینم و عیبی هم ندارد و هر چقدر هم دوست دارند سر به سر من بگذارند اینقدر با جنبه هستم که اندازه ندارد. خودم هم خیلی خندیدم آن ویدئو را دیدم.

///.