مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز ثبت نام سی‌ونهمین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ وهنر از ۹ آذرماه در سامانه آزمون هنر خبر داد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری، محمدحسین، اسماعیلی مدیر کل این دفتر با اعلام این خبر گفت: افراد بالای ۱۷ سال تمام با داشتن حداقل گواهی قبولی پایه نهم متوسطه در صورت تمایل می‌توانند در آزمون‌های ادواری حوزه فرهنگ و هنر که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود ثبت نام و در صورت اخذ نمره قبولی در دو بخش نظری و عملی، گواهینامه معتبر دریافت کنند.

او ادامه داد: این آزمون شامل استانداردهای مصوب مهارتی در حوزه فرهنگ و هنر است که بر اساس تفاهمنامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند لیست کلیه‌ی استانداردهای مصوب را در دفترچه آزمون که در سامانه بارگذاری شده ملاحظه کنند. 

اسماعیلی تاکید کرد: ثبت نام این دوره از آزمون ادواری به طور الکترونیکی از طریق سامانه honarazmoon.ir از نهم آذرماه آغاز و تا بیست و هشتم ماه مذکور ادامه دارد و تاریخ صدور کارت ورود به جلسه آزمون یازدهم دی‌ماه خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری زمان برگزاری آزمون عملی را دوازدهم تا بیست و یکم دی‌ماه و آزمون تئوری را نوزدهم تا بیست و یکم دی اعلام کرد و افزود: نمره قبولی در آزمون کسب حداقل نمره ۱۰ در آزمون نظری و کسب نمره حداقل ۱۴ در آزمون عملی است.

او خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای شرکت در آزمون می‌توانند شخصاً نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند و لذا برای این امر نیازی به واسطه‌ای برای ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های اضافی در این راستا نیست.

///.