رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اضافه شدن دو پلاتو جدید برای تئاتر در مجموعه پردیس هنر، گفت: تئاتر شهر مراحل نهایی طراحی را می‌گذراند و به زودی به کلنگ‌زنی می‌رسد.

چارسو پرس: مجتبی شاهمرادی در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان که در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه رویکرد جدی ما در دوره جدید مدیریت شهری افزایش مصرف فرهنگی هنری در سبد مصرفی خانواده خانوار است، گفت: تلاش می‎‌کنیم تئاتر را به‌عنوان یکی از تفریحات خوب و مؤثر و یکی از محصولات فرهنگی برای خانواده معرفی کنیم که برگزاری اپرا تئاتر و اجرای تئاترهای باکیفیت در روزهای اخیر نیز تلاشی در این مسیر بوده و صف کشیدن مردم برای تماشای تئاتر را به دنبال داشته که در سال‌های اخیر در اصفهان کم‌نظیر بوده است.

او با اشاره ریشه‌دار بودن مکتب تئاتر طنز در اصفهان و نیاز مردم به نشاط و امید، افزود: فراخوان جشنواره ملی خندستان نیز اعلام‌شده است که با توجه به هم‌زمانی با سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان این زمان تغییر کرد و با همراهی اهالی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اسفندماه برگزار می‌شود.

شاهمرادی از اضافه شدن دو پلاتوی جدید به فضای هنری شهر اصفهان از بهمن‌ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: با حمایت شهرداری اصفهان دو پلاتوی جدید در مجموعه پردیس هنر افتتاح‌شده و اجرای تئاتر در آن آغاز می‌شود، همچنین تئاتر شهر نیز مراحل نهایی طراحی خود را می‌گذراند و به‌زودی به مرحله کلنگ‌زنی می‌رسد و امید داریم که  افتتاح آن در همین دوره انجام شود تا اصفهان با توجه به ظرفیت و پتانسیل فرهنگی-هنری عظیم خود بتواند میزبان و برگزارکننده رویدادهای ملی در سطح کشور باشد، چراکه بسیاری از این رویدادها و میزبانی‌ها پیش‌ازاین به علت کمبود فضا انجام نمی‌شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بعضاً ما سخت منسجم و متشکل شده و تحمل کاریِ پایینی داریم و اصفهان از این واگرایی‌ها ضربه خورده است، درحالی‌که منسجم و متشکل شدن باعث تجمیع خواسته‌ها و دقیق شدن اهداف می‌شود.

او به اهمیت تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رویکردهای این دوره‌ی شهرداری اصفهان توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان است که برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و رونمایی از پوستر مسابقه نقاشی بین‌المللی کودک در همین راستا بوده است. همچنین با توجه به اهمیت و جذابیت تئاتر برای کودکان و نوجوانان، درصدد برنامه‌ریزی برای تئاتر کودک و نوجوان نیز هستیم و به‌زودی در تالار هنر بخشی برای تئاتر کودک و نوجوان لحاظ خواهد شد.

تماشای   ۱۳ اثر نمایشی توسط ۲۷ هزار و ۲۵۰ نفر

همچنین علی عطریان، رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت:  ۴۴ نمایش صحنه‌ای در تالار هنر موردبررسی قرارگرفته و ۱۳ اثر در تالار هنر در بخش صحنه‌ای اجراشده که بر اساس آمار گیشه، تعداد ۲۷ هزار و ۲۵۰ نفر از آن دیدن کردند. این تعداد، آمار بسیار خوبی است و از ظرفیت بالای اصفهان و استقبال مردم از محصولات فرهنگی هنری حکایت دارد.

او با بیان اینکه اصفهان به حمایت و دیپلماسی بهتر در حوزه هنر و تئاتر در سطح کلان نیاز دارد، گفت: امروز شهرستان‌هایی مانند نجف‌آباد، شاهین‌شهر و خمینی‌شهر در زمینه تئاتر، فعال و پرتلاش ظاهر شده‌اند و نمایش‌های ارسالی به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان اصفهان مؤید این ادعاست؛ برای مثال ارسال ۶ اثر از نجف‌آباد به جشنواره در دوره‌های اخیر کم‌سابقه بوده است.

///.