ابوالفضل پورعرب که در برنامه زنده شبکه پنج سیما به مناسبت شب یلدا دعوت شده بود درخواست کرد تا بازداشتی ها را عفو عمومی بدهند و ببخشایند تا یک آشتی ملی برقرار شود.

چارسو پرس: «ابوالفضل پورعرب» که شامگاه گذشته میهمان برنامه زنده شبکه پنج سیما به مناسبت شب یلدا بود، درخواست خود را در این برنامه زنده تلویزیونی اینگونه مطرح کرد: خواهش می کنم این بچه‌ها (بازداشتی‌ها ناآرامی‌های اخیر) را عفو عمومی بدهند تا یک آشتی ملی برقرار شود. اینها بچه‌های ما هستند.

این بازیگر ۶۱ ساله سینما در ادامه گفت: اگر جایی در پیشگاه شما دارم حرفم را بخرید.

«سلام تهران» شامگاه گذشته به مناسبت شب یلدا میزبان ابوالفضل پورعرب بود.

چارسو پرس: اواخر آبان‌ماه بود که خبر رسید ابوالفضل پورعرب به دلیل حادثه‌ای که سر صحنه فیلمش رخ داده در بیمارستان بستری شده و فیلمبرداری فیلمی که در حال کارگردانی آن بود متوقف شده است.

این بازیگر قدیمی سینما از مدتی قبل مشغول ساخت یک مستند داستانی به نام «سگ» بود که در حادثه‌ای حین کار، پای او زخم و بعد دچار عفونت شدیدی شد. این اتفاق سبب بستری شدن تقریبا یک ماهه‌ی پورعرب در بیمارستان شد و از هفته گذشته که با بهبود حالش مرخص شده در تدارک از سرگیری فیلمبرداری است.

ابوالفضل پورعرب بیش از چهار دهه است که در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند و فیلم‌های ماندگاری همچون «عروس»، «نرگس»، ‌ «چهره»، «دست‌های آلوده»، «غریبانه» و «مردی شبیه باران» را در کارنامه خود دارد.

سریال نمایش خانگی «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی از جمله آثار پربازدید او در سال‌های اخیر بوده است.

///.