رحمت امینی گفت: درخشش تئاتر تهران، وابسته به پویایی تئاتر استان‌هاست.

چارسو پرس:  به نقل از روابط عمومی حوزه هنری: دکتر رحمت امینی شب گذشته؛ 8دی‌ماه؛ بعد از تماشای نمایش "کاریزما" به کارگردانی حامد مهریزی‌زاده و از تولیدات حوزه هنری استان یزد؛ گفت: در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همواره بر ارتقای کیفی آثار استان‌ها تاکید داشته‌ایم. چراکه باور ما بر این است که اگر تئاتر استان‌ها بدرخشد نتیجه‌ی آن در تئاتر مرکز متجلی خواهد شد. تئاتر تهران ویترین تئاتر استان‌هاست. هرچه آثار بهتری در استان‌ها تولید شوند این ویترین جذاب‌تر خواهد بود.
 

وی افزود: تجربه نشان داده که هرگاه تئاتر استان‌ها از پویایی و قوت لازم برخوردار بوده، تئاتر تهران نیز درخشان‌تر شده است. ریشه‌ی تئاتر پایتخت در تئاتر استان‌هاست و هرچه این بُن، عمیق‌تر و قوی‌تر باشد، محصول آن چشمگیرتر و خلاقانه‌تر می‌شود.
 
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: حرکت گروه نمایشی "کاریزما" را در انتخاب سوژه‌ای بومی و اقلیمی ستایش می‌کنم. هنرمندان استانی باید نماینده فرهنگ و اقلیم منطقه‌ی خود باشند و با استفاده از مضامین بومی- آیینی استان خود، در احیاء و معرفی آن‌ها به همگان بکوشند. آثار هنری استان‌ها باید برآمده از حرف و گفتار و لحن بومی همان منطقه باشد تا ضمن حفظ اصالت خود بتواند تصویری نو به مخاطبش ارائه کند.
 
امینی ضمن تقدیر از حضور گروه نمایش "کاریزما" در بیست‌و دومین جشنواره سراسری تئاتر "سوره ماه" خاطرنشان کرد: این نمایش دو سال پیش در جشنواره تئاتر "سوره ماه" حضور داشت و در همان زمان نیز با اقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد. بهترین پاداشی که یک گروه نمایش می‌تواند بگیرد، رضایت تماشاگران است؛ و کمکی که ما در مرکز و شما تماشاگران می‌توانید به این گروه کنید، تبلیغ و معرفی این اثر به دیگران است تا مخاطبان بیشتری به تماشای آن بنشینند.
 
گفتنی است: شب گذشته، حجت‌الاسلام شیخ محمد صدوقی، نوه‌ی شهید صدوقی؛ مهندس رضا راعی، مدیر دفتر مطالعات شرکت منابع آب ایران و محمدصادق کوچک‌زاده، مدیر حوزه هنری استان یزد از جمله تماشاگران نمایش "کاریزما" بودند.
 
"کاریزما" نام منطقه‌ای کویری در اقلیم یزد است که قنات‌های آن بر اثر خشکسالی، بی‌استفاده شده است. این نمایش به آیین کهن "عروسی قنات" می‌پردازد.
 
خاطرنشان می‌شود، نمایش "کاریزما" نوشته‌ی کرامت یزدانی و با کارگردانی حامد مهریزی‌زاده، با بازی مریم هاشمی، جمیله ستوده‌نیا، مهدی قانع، صاحب حائری‌زاده و امیررضا جاور از شب گذشته- 8 دی‌ماه، ساعت 18:30- اجرای عمومی خود را در تماشاخانه مهر آغاز کرد.
 
یادآور می‌شود تماشاخانه‌ی "مهر" در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نبش خیابان حافظ واقع است