مسابقه استعدادیابی رادیویی «آورد صدا» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که از این هفته جمعه ۲۳ دی ماه، از ساعت ۱۸:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، مهرانا رزم‌آر، تهیه‌کننده برنامه جدید «آورد صدا» با بیان این خبر گفت: مسابقه استعدادیابی رادیویی «آورد صدا» از این هفته جمعه ۲۳ دی ماه، با حضور اساتید و داورانی همچون بهروز رضوی و علیرضا جاوید نیا از رادیو تهران پخش می شود.

وی با اشاره به اهداف این برنامه افزود: برنامه «آورد صدا» با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی حاصل از یک رویداد چالشی مهیج برای مخاطبان با پرداختن به هنر جاودانه صدا از منظری نو در شاخه های مختلف گویندگی و اجرا شرکت‌کنندگان را وارد رقابت می‌کند.

تهیه‌کننده برنامه جدید «آورد صدا» با بیان بخش‌های مختلف مسابقه استعدادیابی صدا خاطرنشان کرد: مسابقه شامل بخش‌های متنوعی که شاخه‌های گویندگی کتاب، دکلما توری، بازیگری رادیو و اجرای بداهه است. از این روی به صورت غیرمستقیم در بخش گویندگی کتاب معرفی کتاب و مشتاق سازی و دانش افزایی صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، در بخش دکلماتوری با معرفی شعرای بزرگ و پرداختن به گزیده‌ای از آثارشان آگاهی ادبی مخاطبان رشد خواهد کرد.

مهرانا رزم‌آر، با بیان ویژگی‌های بخش بازیگری رادیویی افزود: بازیگری رادیو مقوله‌ای جذاب اما در هاله‌ای از ابهام برای مخاطبان است، علاقه‌مندان به گویندگی و بازیگری چه به عنوان شرکت‌کننده چه مخاطب، مرز بین این دو ژانر را خواهند شکست و به ماهیت این شاخه هنری و جذابیت‌های آن پی خواهند برد.

همچنین، در بخش اجرای بداهه توانایی شرکت کنندگان را در بداهه گویی و سخنوری خواهیم سنجید، با این نگاه که اهمیت این مهارت برای موفقیت گویندگان در اجرای قالب هایی مانند پادکست و یا ضرورت آن در ارتباطات اجتماعی مخاطبان نمایان می‌شود.

تهیه‌کننده مسابقه استعدادیابی صدا از رادیو تهران در ادامه یادآور شد: این رویداد در فصل اول با حضور  ۱۰۸ شرکت‌کننده در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد که اولین قسمت این برنامه جمعه ۲۳ دی ماه از ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه رادیویی تهران می رود.

وی افزود: برنامه علاوه بر موارد یادشده یک فرصت آموزشی برجسته برای علاقه‌مندان هنر صدا و گویندگی است و فرصتی برای کشف استعدادهای نوظهور خواهد بود.

از جمله نکات ویژه این رویداد حضور داوران برجسته و شاخص در حوزه صدا، اجرا و نمایش است؛ بهروز رضوی داور، علیرضا جاوید نیا داور، مهرانا رزم آرا داور، علیرضا تابان گوینده و سردبیر با این مسابقه رادیویی همکاری می‌کنند.

///.