هشتمین جشنواره تئاتر فجر با اجرای ۸ نمایش برگزار شده است.

چارسو پرس: این دوره از جشنواره نیز همچون دو دوره قبلی با دبیری علی منتظری، مدیر وقت مرکز هنرهای نمایشی همزمان با ایام دهه فجر از دوازدهم تا ۲۲ بهمن سال ۶۸ برپا شده است. اما جای شگفتی است در شرایطی که در آن مقطع جنگ ایران و عراق به پایان رسیده، چرا جشنواره هشتم تئاتر فجر، برعکس جشنواره هفتم، بسیار مختصر برپا شده است.

در این دوره از جشنواره، شاهد حضور کم‌شمار نمایش‌ها هستیم. برخلاف دوره‌های قبلی، هشتمین دوره جشنواره تئاتر فجر تنها میزبان ۸ اثر نمایشی بوده و با عنوان جشنواره جشنواره‌ها برگزار شده است در حالیکه دوره هفتم در بردارنده بخش‌هایی همچون عروسکی، آیینی سنتی، کودک و فیلم تئاتر بود که در کنار بخش‌های ویژه ، جنبی و مسابقه برگزار شده بود.

در این دوره از جشنواره نیز سه پوستر توسط محمد وجدانی، انوشیروان میرزایی و اخویان طراحی شده است.

هشتمین جشنواره تئاتر فجر

«آی کچلا» نوشته صادق عاشورپور و کار محمد جواد کبودرآهنگی، «تا فردا» نوشته و کار محمد علی پوراسلامی، «خوان آخر» به نویسندگی و کارگردانی بهمن مرتضوی، «رازهای وحشی» نوشته و کار نورالدین آزاد، «گوهر آفرینش» به نویسندگی غلامحسین منیرزاد و کارگردانی اصغر کهن قنبریان، «موسی خان» (اسب‌های دشت) به کارگردانی سهراب مغروی، «نقل تلخ» به نویسندگی و کارگردانی علی آزاد نیا و «ول» نوشته و کار اشرف طباطبایی آثاری هستند که در جشنواره هشتم تئاتر فجر روی صحنه رفته‌اند.

هشتمین جشنواره تئاتر فجر

این نمایش‌ها در تالارهای اصلی و قشقایی مجموعه تئاتر شهر، تالار سنگلج و مولوی اجرا شده‌اند و تالار هنر نیز میزبان جلسات نقد و بررسی بوده است. مراسم اختتامیه نیز در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شده است.  

پوستر هشتمین جشنواره تئاتر فجر

 

از دیگر نکات جالب توجه این است که در جدول جشنواره فقط نام نمایش‌ها و استان‌ها قید شده بدون اینکه نام نویسنده و کارگردان هم درج شده باشد.

همچون دوره‌های گذشته، جشنواره هشتم تئاتر فجر سهمی هم در نشریات و جراید آن دوره همچون مجله تئاتر و مجله سروش هفتگی دارد. البته  خبرنامه‌ای هم در کنار اینها منتشر شده است.

هشتمین جشنواره تئاتر فجر

///.


منبع: خبرگزاری ایسنا