نوشین تبریزی نویسنده و کارگردان تاتر از آماده‌سازی نمایش «گنجفه» با حضور بازیگرانی چون پژمان جمشیدی و لیندا کیانی برای حضور در جشنواره سی و دوم تئاتر فجر خبر داد.

چارسو پرس: تبریزی درباره نمایش «گنجفه» گفت: این اثر نمایشی برای حضور در بخش تازه های تئاتر ایران خود را آماده می کند. این نمایش در بستری تاریخی از 1315 تا شهریور 1320 و زمانی را که متفقین به ایران حمله کردند به تصویر می کشد که در خلال این زمان داستان چند آدم مختلف روایت می شود. نمی توانم بیشتر از این درباره داستان نمایش توضیح دهم چون این کار زندگی چندین کاراکتر را به تصویر می کشد که همگی در ارتباط با هم هستند و داستان زندگی شان در هم تنیده است.

وی ادامه داد: برای بازبینی این نمایش ما کار را تقریبا آماده اجرا کردیم و تمام صحنه ها بسته شده بود. البته حتی اجرای عمومی یک نمایش هم می‌تواند یک تمرین خوب به حساب بیاید و ممکن است در اجرا هم با توجه به شرایط و واکنش ها میزانسی تغییر و یا دیالوگی حذف یا اضافه شود و این اتفاق به معنای این است که تئاتر هیچگاه تمام نمی شود.

این کارگردان تئاتر درباره گروه بازیگران نمایش توضیح داد: در این اجرا از هنرمندان حرفه ای و قدیمی تئاتر در کنار بازیگران جوان دعوت به همکاری کردیم. یعقوب صباحی، افشین سلیمان پور، پژمان جمشیدی، لیندا کیانی، فریبا خادمی، محمدرضا مالکی و الهام شعبانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

تبریزی درباره فضاسازی و طراحی صحنه نمایش نیز عنوان کرد: افتخار دارم با یکی از بهترین طراح صحنه های تئاتر همکاری می کنم. سینا ییلاق بیگی طراح صحنه نمایش است که در کار قبلی من هم حضور داشت. او هنرمندی خوش فکر، با سلیقه و منظم است و ما حتی برای بازبینی ماکت کامل صحنه را ارائه دادیم. طراحی این نمایش نیز بر اساس حال و هوای آن دوران انجام گرفته است. الهام شعبانی نیز طراحی لباس کار را بر عهده خواهد داشت.

تبریزی نمایش «طعم آلوی جنگلی» را شهریور 92 با بازی هنرمندانی چون رویا نونهالی‌، مریم بوبانی‌، افشین سلیمان‌پور، زنده یاد ماه گل مهر‌، محمدرضا ملکی‌، بهروز هداوند و شیوا ابراهیمی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده بود.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از اول تا 12 بهمن ماه برگزار می شود.