بر اساس اسناد دادگاهی ارائه شده، «الک بالدوین» بازیگر آمریکایی به طور رسمی به قتل غیر عمد در تیراندازی مرگبار به یک فیلمبردار در صحنه فیلمبردای فیلم «زنگار» متهم شد.

چارسو پرس: به نقل از گاردین، این اتهامات با دو مجازات جایگزین همراه است، یکی با مجازات تا ۱۸ ماه زندان و ۵۰۰۰ دلار جریمه نقدی و دیگری که می تواند حداقل پنج سال زندان اجباری را به همراه داشته باشد و باید منتظر ماند و دید دادگاه بعد از بررسی کامل دقیق و فراخواندن متهمان که حدود ۶۰ روز به طول می‌انجامد، در نهایت چه حکمی برای این بازیگر در نظرخواهد گرفت.

علاوه بر «الک بالدوین»؛ «هانا گوتیرز-رید» مسئول بخش نگهداری و آموزش استفاده از اسلحه‌ها در فیلم «زنگار» نیز به قتل غیر عمد «هلینا هایچینز» فیلمبردار فیلم «زنگار» متهم شده‌ و باید به دادگاه برود.

«هالینا هاچینز» فیلمبردار ۴۲ ساله در تاریخ ۲۱ اکتبر سال گذشته میلادی سر صحنه ساخت فیلم سینمایی «زنگار» با شلیک گلوله از سوی «الک بالدوین» بازیگر اصلی فیلم به شدت مجروح شد،گرچه «بالدوین» بعدها اعلام کرد که او اصلا ماشه را نکشیده است.

در جریان این حادثه «هاچینز» از طریق هلی‌کوپتر به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت درگذشت و «جوئل سوزا» کارگردان فیلم نیز از ناحیه شانه مصدوم شد.

«بالدوین» که با شکایت خانواده «هاچینز» رو به روشده است، تاکید کرده که مقصر مرگ این فیلمبردار جوان در اکتبر ۲۰۲۱ نیست، علیرغم این که او با شلیک اسلحه‌ای که در دست داشت، «هاچینز» را به کام مرگ فرستاد و کارگردان فیلم «جوئل سوزا» را هم زخمی کرد اما تاکید کرده که نمی‌دانسته در اسلحه گلوله‌های واقعی گذاشته شده است.

بیانیه دادستانی منطقه سانتافه در نیومکزیکو «الدوین» را در موارد زیادی به «اقدامات بسیار بی‌ملاحظه و غیرمسئولانه» در انجام اقدامات احتیاطی در روزها و دقایق منتهی به تیراندازی مرگبار متهم کرده و عنوان می‌کند که بالدوین به‌عنوان تهیه‌کننده و بازیگر در فیلم سهل انگاری کرده است.