مسعود طیبی اعتقاد دارد حضور در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره فجر و رقابت با دیگر کارگردانان جوان، سبب می‌شود تا بتواند خود را بهتر محک بزند

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مسعود طیبی که با نمایش «پپرونی» در بخش تازه‌های تئاتر ایران حضور دارد، با اشاره به این‌که این نمایشنامه از ساختار رئالیسم اجتماعی برخوردار است، گفت: «در ابتدا قصد داشتم این اثر را در فضای هایپر رئالیست اجرا کنم، اما با اندکی تغییرات در فضای رئالیستی باقی ماند.»

او ادامه داد: «اساس اجتماعی متن از اهمیت بسیاری برایم برخوردار بود. در این نمایش، ماجرای زندگی دو زوج ایرانی که در تلاقی یک اسباب کشی با یکدیگر برخورد می‌کنند، مطرح می‌شود. برخوردی که زمینه‌ساز ماجراهای بسیاری می‌شود. در واقع شاهد خواهیم بود تک تک این آدم ها خارج از آن چیزی که به آن اعتقاد دارند و نشان می‌دهند، داستان های شخصی و زوایای پنهان خودشان را دارند.»

طیبی در مورد شیوه‌های اجرایی نمایش «پپرونی» توضیح داد: «اگر شرایط مالی مساعدی برای‌مان ایجاد شود، تصمیم داریم دکور چرخشی را طراحی کنیم. به این طریق زاویه دید متفاوتی برای تماشاگران ایجاد می‌کنیم تا بتوانند همانند یک فیلم سینمایی، نماهای مختلفی را تماشا کنند.»

این کارگردان تئاتر با بیان اهمیت بخش تازه‌های تئاتر ایران اظهار کرد: «احساس می‌کنم رقابت سختی در این بخش وجود دارد، چراکه تعداد زیادی از هم نسلان من در آن حضور دارند که به شدت مشغول فعالیت هستند. این مسئله انگیزه بیشتری برای من ایجاد می‌کند تا بتوانم اثر قابل توجهی را به صحنه ببرم. به این وسیله می‌توانم خودم را در میان هم‌نسلان خودم محک بزنم و ببینم در چه جایگاهی حضور دارم.»

مسعود میرطاهری،شیوا مکی‌نیان، مسیح کاظمی و بهروز کاظمی بازیگران این نمایش‌اند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن‌ماه به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می‌شود