سازندگان فیلم «های‌پاور» درباره برخی انتقادها از مسلح نبودن هواپیمای این فیلم جنگی‌ به هزینه‌های بالای استفاده از تجهیزات نظامی اشاره کردند، از جمله یک باک بنزین که بیش از ۱۰۰ میلیون خرج دارد.

چارسو پرس: ۱۹ بهمن‌ماه فیلم دفاع مقدسی «های پاور» به کارگردانی هادی محمدپور و تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی و ابادز جوکار در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد و تعدادی از عوامل و بازیگران از جمله فرزاد حسنی در نشست مطبوعاتی آن شرکت‌ کردند.

در ابتدا جوکار با اشاره به روز نیروی هوایی این فیلم را که درباره شهید ستاری بود، به شهدای نیروی هوایی تقدیم کرد.‌

در ادامه محمدپور درباره نخستین تجربه فیلمسازی خود گفت: ابتدا خواهش می‌کنم در یک پستی در فضای مجازی از مردم بخواهید که برای امشب که هوا سرد است به مردم شهر من خوی حواس‌شان باشد و کمک کنند.

او ادامه داد: کار در محیط امنیتی و ساخت فیلم درباره موضوع یا شخصیتی که قبلاً فیلمی از او ساخته شده خیلی سخت بود ولی من راضی هستم چون خدا و تهیه‌کننده‌ها می‌دانند که ما چطور کار کردیم.

شایان مهر نویسنده هم درباره این فیلم کفت: من کار را سفارش گرفتم و بیش از آنکه یک روایت پرتره باشد تاریخی است و اینطور نبود که محوریت بر شهید ستاری باشد. در واقع بخشی از تاریخ از یک زاویه دید روایت شد. من کارم این است و سفارش میگیرم و می‌نویسم.

اتابک نادری بازیگر اصلی این فیلم هم با اشاره به اینکه سر صحنه فیلمبرداری بوده و چون تکلیف بود خود را به کنفرانس‌ مطبوعاتی رسانده، گفت: شنیدم که بعضی حرف از درو کردن جوایز می‌زنند ولی جایزه و رتبه هیچ گاه برای من سرنوشت ساز نبوده و تئاتر و سینما و بازیگری خانه من است. برهمین اساس معتقدم اگر هم دلخور باشیم خانه را ترک نمیکنیم.

او افزود: همچنین به عنوان فرزند آذربایجان می‌گویم که ما در شرایط حادی هستیم و با هموطنان خود که در سرمای جانسوز، بی‌پناه هستند ابراز همدردی می‌کنم. از همه خیرین و استادم پرویز پرستویی که در منطقه است و مردم را تنها نگذاشتند تشکر می‌کنم.

فرزاد حسنی هم با اشاره به حضور خودش در جایگاه مجری نشست‌های جشنواره فیلم فجر بیان کرد:همیشه وقتی بحث دفاع مقدس بوده من بدون هیچ حرفی پذیرفته‌ام، حتی اگر کارم کمتر از این چیزی باشد که در «های پاور» بود.

کارگردان این فیلم در ادامه در پاسخ به اینکه چرا هواپیمای جنگی در فیلم مسلح نبود گفت: شما حتما نظامی هستید چون مخاطب عام متوجه مسلح نبودن هواپیما و نداشتن موشک نمیشوند. همین که هواپیما با یک باک بنزین ۱۲۰ میلیونی را برای ما بلند کردند کار بزرگی بود.

نویسنده و طراح جلوه‌های ویژه هم در این خصوص گفتند که چون سربازی نرفته بودند خیلی به این جریان مسلط نبودند و وقت کمی هم داشتند تا بخواهند در جلوه‌های ویژه برای هواپیما موشک بگذارند.

این جمله آنها با شوخی فرزاد حسنی مواجه شد که گفت، مشت فراری دور هم جمع شده‌اند.

او همچنین اضافه کرد که شاگرد استاد سمندریان و تارخ بوده و بازیگری برایش تفنن نیست.

وی درباره دلیل حضورش در این نشست در شرایطی که بازیگران زیادی در آن شرکت نکردند گفت: سالیان سال در جشنواره و در این نشست‌ها خدمت خبرنگاران بودم و حالا که فیلم دارم، وظیفه داشتم که دست بسته جلوی شما پاسخگو باشم.

در بخشی دیگر کارگردان فیلم در پرسشی انتقادی به کیفیت فیلم و اینکه آیا فیلم برای سینما ساخته شده یا تلویزیون؟ گفت: آقای جوکار عضو پرسنل شهید ستاری بودند، آیا کسی میداند این شهید چند کیلو وزن داشته؟ این نکته را از این جهت گفتم که بگویم ما سعی کردیم با جزییات دقیق کار کنیم. در این چند روز خداییش هم بازخورد مثبت گرفتیم و هم بازخورد منفی اما مسئله اینجاست که کار من الآن با «منصور» مقایسه می‌شود و در آن فیلم گریمی از این شهید تصویر شده که کار مرا سخت کرد. من براساس آرشیو و عکس‌هایی که از دوران سرهنگی شهید ستاری و ۶۴ سالگی‌اش داشتیم عمل کردم و نمره قبولی به خودم می‌دهم.

اتابک نادری هم در این باره گفت: من در فیلم «منصور» نقش آیت‌اله رفسنجانی را داشتم که حذف شد ولی میخواهم بگویم نباید این دو فیلم را و بازیگرانی که نقشی را بازی کردند، مقایسه کنیم چون مهم روایت است.

هر آنچه از ۲۴ فیلم «سودای سیمرغ» می‌دانیم

بیشتر بخوانید: صفحه ویژه جشنواره فیلم فجر