تهیه‌کننده فیلم «اتاقک گلی» از بررسی اکران این فیلم در نوروز خبر داد.

چارسو پرس: فیلم «اتاقک گلی» در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر چهار سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف به‌دست آورد از جمله جایزه بهترین کارگردان فیلم اولی و جایزه ویژه هیات داوران. این فیلم می‌تواند یکی از گزینه‌های اکران نوروز باشد تا در کنار چند فیلم دیگری که الان هم روی پرده هستند در روزهای سال جدید به سینماها بیایند.

داود صبوری در پاسخ به اینکه آیا پخش‌کننده «اتاقک گلی» مشخص شده و برنامه‌ای برای اکران نوروز دارد یا خیر؟ بیان کرد: تعدادی از پخش‌کنندها برای فیلم «اتاقک گلی» پیگیر بودند ولی هنوز به طور قطعی درباره هیچ کدام از دو مسئله پخش‌کننده و اکران نوروزی تصمیم‌ نگرفته‌ایم.

او افزود: واقعیت این است که شرایط غیرقابل پیش‌بینی است و حتی نمی‌دانیم دو هفته دیگر چه اتفاقی می‌افتد. در حال حاضر سینمادارها مایل به اکران این فیلم هستند چون «اتاقک گلی» جزو فیلم‌های دفاع مقدسی پرطرفدار است.

وی درباره اینکه در نوروز بیشتر فیلم‌های کمدی و خانوادگی برای اکران توصیه می‌شوند و چه پیش‌بینی‌ای از اکران فیلم «اتاقک گلی» دارد گفت:‌ مطمئنم که حضور فیلم مفید خواهد بود چرا که باید در اکران نوروز فیلم‌هایی برای سلایق مختلف داشته باشیم. با این حال این هفته جلسه‌ای خواهیم داشت تا شرایط را بررسی کنیم و به جمع‌بندی برسیم؛ شاید به این نتیجه برسیم که با نمایش برخی فیلم‌ها در ایام عید، صلاح نباشد که فیلم «اتاقک گلی» اکران شود.

صبوری درباره تاثیر جوایز جشنواره بر جذب مخاطب فیلم هم گفت: قطعا این جوایز یک امتیاز خوب هستند و اکران استانی ما نیز این را نشان می‌دهد؛ همین روز گذشته در کرمانشاه اکران داشتیم و در یک سالن ۵۰۰ نفری تمام بلیت‌ها فروخته شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جامعه و وضعیت فیلم‌های منتظر اکران، بررسی نهایی را برای نمایش عمومی انجام خواهیم داد ولی نکته مهم در حال حاضر مدیریت اکران است که از خود فیلم هم مهم‌تر است.

در «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری و با مشاوره مجید مجیدی، تورج الوند، آناهیتا افشار، تینو صالحی، فریدون حامدی، هادی شیخ‌الاسلامی، سعید دشتی و سعید زارعی بازی کرده‌اند.

این فیلم روایتی است عاشقانه که در جریان عملیات مرصاد رخ می‌دهد، این فیلم محصول مشترک بنیاد فرهنگی روایت فتح، بنیادشهید و امور ایثارگران و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.


منبع: خبرگزاری ایسنا