نمایش «به اتفاق خانواده» که آماده شدن یک خانواده برای رفتن به عروسی را به تصویر می کشد برای اجرا در روز اول جشنواره بین المللی تئاتر فجر آماده می شود.

چارسو پرس: رسول کاهانی نویسنده و کارگردان «به اتفاق خانواده» گفت: نمایش «به اتفاق خانواده» در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر به صحنه می رود. ما در اولین روز جشنواره در دو نوبت 18 و 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهیم داشت و این روزها در حال حاضر دکور نمایش در حال نصب است اما تا قبل از تحویل گرفتن سالن نمی توانیم همه مراحل ساخت را تکمیل کنیم. محمد موسوی طراحی صحنه این اثر نمایشی را بر عهده دارد.

وی درباره مضمون و داستان نمایش توضیح داد: «به اتفاق خانواده» یک نمایش رئالیستی خانوادگی درباره مسایل روز جامعه است. در این نمایش خانواده ای به تصویر کشیده می شوند که در چهار ساعت مانده به یک عروسی در حال آماده شدن برای رفتن به تالار هستند. این خانواده از جمله افرادی هستند که همگی ما در اطراف خودمان لمسشان کرده ایم اما این روزها دیگر کمتر دیده می شوند. خانواده هایی که همگی در کنار هم زندگی می کنند و اگر هم مشکلی پیش بیاید با کمک هم در درون خانواده آن را حل می کنند و اصولا با هم خوش هستند.

کاهانی درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: «به اتفاق خانواده» در شیوه اجرا خیلی نزدیک به سینما است به این ترتیب که شیوه بازی ها به بازی های سینمایی بیشتر نزدیک است تا تئاتری. این تفاوت به لحاظ سادگی که در بازی ها و میزانسن وجود دارد به چشم می خورد به شکلی که بازی ها آنقدر ساده هستند که ممکن است تماشاگر فکر کند مشغول تماشای یک فیلم است.

این کارگردان تئاتر در پایان عنوان کرد: این نمایش هشت بازیگر دارد. تینو صالحی، سیامک اخوان، الهه شه پرست، میثم نوروزی، داریوش رشادت، مهناز مهدی زاده، توحید نوروزی و مجتبی بتوندی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند و همچنین صدای ناهید مسلمی در کار شنیده می شود. امیدوارم در نهایت این نمایش مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از اول تا 12 بهمن ماه به دبیر اردشیر صالح پور برگزار می شود.