نمایش «اسب جنگی» که پیش از این نسخه سینمایی آن با کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شده بود، در تئاتر «National» شهر لندن روی صحنه رفته است.

چارسو پرس: به نقل از تلگراف، این روزها تئاتر «National» شهر لندن میزبان نمایش «اسب جنگی» اقتباسی از رمان نوجوان «اسب جنگی» اثر مایکل موپورگو است.

پیش از این استیون اسپیلبرگ کارگردان مطرح سینمای جهان اقتباسی سینمایی از «اسب جنگی» را در سال 2011 ساخت که در جوایز اسکار نیز در 6 بخش از جمله بهترین فیلم، نامزد شد.

این نمایش به کارگردانی ماریان الیوت و تام موریس ساخته شده است و ویژگی این اثر عروسک‌هایی هستند که روی صحنه حضور پیدا می‌کنند، اسب‌هایی که در ابعاد واقعی روی صحنه یورتمه می‌روند و یا تاخت می‌کنند.

کمپانی عروسکی «Handspring» که ساخت عروسک‌های این نمایش را عهده‌دار است، با ساخت اسب‌هایی با چارچوب چوبی و پارچه‌های مات قصد واقعی نشان دادن اسب‌ها را نداشته اما ابعاد واقعی اسب و حرکت او روی صحنه بسیار بهت‌آور و شگفت‌انگیز است.

ساخت موسیقی مهیج توسط آدرین ساتن و حضور جان تمز خواننده بزرگ ترانه‌های فولک فیلم‌ها در کنار عروسک‌های ساخته شده و کارگردانی مشترک الیوت و موریس باعث شده تا نمایش «اسب جنگی» نه تنها فراتر از نمایشی برای گروه سنی کودک و نوجوان باشد، بلکه فراتر از آن است که حتی به آن واژه تئاتر عروسکی را اتلاق کرد.