ژان لوک گدار کارگردان مشهور فرانسوی که سال گذشته با مرگ خودخواسته به زندگی‌اش پایان داد، سال ۱۹۹۱ یک فیلم تبلیغاتی برای برند «نایک» ساخت. فیلمی که هرگز پخش نشد!

چارسو پرس: خبرهای غیررسمی شنیده می‌شود که فیلم آخر ژان لوک گدار در کن به نمایش در خواهد آمد. چند روزی است که همزمان با اکران فیلم تازه بن افلک با موضوع برند نایک «AIR» یک آگهی تجاری نایک به کارگردانی ژان لوک گدار در فضا مجازی منتشر شده است که سال ۱۹۹۱ او ساخته بود. اما هرگز پخش نشد.

در این آگهی پانزده ثانیه ای بی شک ویژگی خاص گدار را خواهید دید. در این آگهی مرگ دنبال یک دختر و یک مرد است اما مرگ از کشتن آنها صرف نظر می کند چرا که آنها کفش های برند نایک پوشیده‌اند.

کمپانی تولید جو پایتکلا اطلاعات بیشتری درباره این آگهی منتشر کرد که مربوط به کمپین تبلیغاتی نایک و استخدام فیلمسازان در سراسر دنیا بود. گویا آنها به سختی با گدار ارتباط برقرار می کنند و او آگهی را می‌سازد. زمانی که آگهی ها پخش شد هیچ وقت بخشی که گدار ساخت پخش نشد. براساس صحبت های کمپانی «مدیران آزانس به پاریس می روند و به لوکیشنی سرمی زنند که قرار بوده گدار آگهی را بسازد. لوکیشن یک رستوران بود اما متوجه می‌شوند که گدار فیلم‌برداری را به پایان رسانده و رفته است. بنابراین هرگز گدار را ملاقات نمی‌کنند. کمی بعدتر آگهی آماده شده به آژانس تحویل داده می شود. مدیران انتظار نداشتند که مضمون آگهی چه باشد چون سازنده‌اش گدار بود.»

گدار سال گذشته به مرگ خودخواسته زندگی خود را به پایان برد.