یک کارشناس سینما معتقد است: سینما هوای تازه می خواهد و تنوع مضامین در اکران می تواند سینما را بیش از سال ۱۴۰۱ رونق دهد.

چارسو پرس: امیر حسین علم الهدی کارشناس سینمای ایران در متنی که در اختیار ایسنا گذاشت، تحلیل کارشناسی اش را از وضعیت اکران نوروزی ارایه کرد.

در ادامه متن کامل این یادداشت را می خوانیم :
تصمیم درستی بود ادامه اکران چند فیلم پرفروش سال گذشته( بخارست ۶۳ هزار بلیط ، ملاقات خصوصی ۴۶ هزار بلیط ، خط استوا ۳۳ هزار بلیط ، چپ راست ۱۰ هزار بلیط و لوپتو ۱۳ هزار بلیط و...) در سال جدید که در حدود ۱۷۵ هزار نفر را طی ۸ روز گذشته ( سال جدید) به سینماها کشاندند.
و اما پدیده فروش امسال بی شک « فسیل» است که به تنهایی از مجموع ۴۰۴ هزار نفر فیلم های جدید امسال ( فسیل، غریب۳۰ هزار بلیط، عروس خیابان فرشته۲۹ هزار بلیط و بچه های طوفان تنها ۲۳۵ بلیط ) توانسته است ۳۴۵ هزار نفر را در سینماها پذیرا باشد.
مجموع فروش و تعداد بلیط فروخته شده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را به همراه میانگین قیمت بلیط را می توان شاهد گرفت.
۵۷۹۸۳۷ بلیط با ۳۰ میلیاردتومان فروش تا ۹ فروردین ۱۴۰۲
۴۲۷۹۳۷ بلیط با ۱۷ میلیارد تومان فروش تا ۹ فروردین ۱۴۰۱

میانگین قیمت بلیط سال ۱۴۰۲ حدود ۵۲ هزارتومان
میانگین قیمت بلیط سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ هزارتومان که امسال اگر کمی با سینما مهربان باشیم ، سینما می تواند نسبت به حداقل سال گذشته که شاهد کاهش مخاطب ۵۰ درصدی به نسبت سال قبل کرونا بودیم( ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بلیط به نسبت سال ۹۸ که نزدیک به ۲۷ میلیون بلیط فروخته شد ) ، رشد بهتری را داشته باشد.
به هرحال سینما هوای تازه می خواهد و تنوع مضامین در اکران می توان سینما را بیش از سال ۱۴۰۱ رونق دهد. با نگاه سلبی سینما رونق پایدار نخواهد داشت.»


منبع: خبرگزاری ایسنا