«تونی کِی» کارگردان فیلم «تاریخ مجهول آمریکا-۱۹۹۸» به دلیل آنکه به صورت عمومی سیاست‌های استودیو «نیو لاین سینما» در نحوه انتشار این فیلم را محکوم کرده بود، برای نزدیک به یک دهه در لیست سیاه هالیوود قرار گرفت و امکان کارگردانی هیچ فیلمی را نداشت.
چارسو پرس: «تونی کِی» کارگردان فیلم «تاریخ مجهول آمریکا-۱۹۹۸» به دلیل آنکه به صورت عمومی سیاست‌های استودیو «نیو لاین سینما» در نحوه انتشار این فیلم را محکوم کرده بود، برای نزدیک به یک دهه در لیست سیاه هالیوود قرار گرفت و امکان کارگردانی هیچ فیلمی را نداشت. نیو لاین سینما مایل بود تا نسخه‌ای از فیلم که مورد تایید «ادوارد نورتون» و تقریبا ۱۸ دقیقه طولانی‌تر بود را منتشر کند که این اقدام اصلا به مذاق تونی کِی که نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر گذاشته بود خوش نیامد. کِی مبلغی معادل ۱۰۰ هزار دلار جهت تبلیغات علیه این اقدام استودیو صرف کرد و حتی تصمیم داشت در تیتراژ فیلم، نام خود را به «هامپی دامپتی» تغییر دهد!
 
کی چند شکایت علیه این اقدامات استودیو طرح کرد که همگی به شکست منجر شدند. این رفتار کی باعث شد تا سالها نتواند هیچ فیلمی را کارگردانی کند.
تونی کی بعدها و در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که: «غرور من نمی‌گذاشت وقایع را درست ببینم و باعث شد تا چنین رفتاری از من سر بزند. من مسئولیت کامل آن اتفاقات را می‌پذیرم و هر بار فرصتی پیش آید بابت آن رفتارها عذرخواهی می‌کنم». کی در سال ۲۰۰۶ و با کارگردانی فیلم «دریاچه آتش» به عرصه سینما بازگشت و نسخه منتشر شده فیلم «تاریخ مجهول آمریکا» را نیز نخستین بار در سال ۲۰۰۷ تماشا کرد.

منبع: سینماتک