دبیر جشنواره‌ی تئاتر فجر به برخی مسائل مطرح شده از جمله بحث کپی دوباره پوستر جشنواره، عدم حضور برخی پیشسکوتان پاسخ داد.

چارسو پرس:  اردشیر صالح‌پور که شامگاه 2 بهمن ماه در تماشاخانه «سنگلج» به تماشای نمایش «امشب و هر شب شام با جلال» به کارگردانی بهزاد عشقی نشست در حاشیه‌ی این برنامه گفت:بهزاد عشقی سال‌ها کار تئاتر انجام داده بود و کلا تئاتر شهرستان‌ها جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال بخشی از دستاوردهای تئاتر است ادامه داد: به نظرم در یک دوره‌ای پیشکسوت‌ها و جوان‌های این حوزه با هم فاصله داشته‌اند اما الان خیلی به هم نزدیک شده‌اند و می‌بینیم جوانان ارتباط خود را با تئاتر نزدیک کرده‌اند، به طوری که در این دوره خیلی‌ها هستند که در جوانی مشهورند.

صالح‌پور با بیان اینکه هیچ مخالفتی برای حضور پیشکسوتان در این جشنواره نبوده است،گفت: الان هم افراد سرشناسی همچون قطب‌الدین صادقی‌، آتیلا پسیانی‌ و حسین پاکدل در جشنواره حضور دارند‌.

دبیر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر همچنین درباره انتقادهایی که به پوستر دوم جشنواره مطرح می‌شود و اینکه گفته شده این پوستر هم کپی است‌، با رد این مطلب اظهار کرد: هیچ اثر ادبی ‌، هنری و سینمایی را نمی‌توان در تاریخ هنری پیدا کرد که مطمئن باشید از هیچ جای دیگری الهام نگرفته است.

او افزود: ممکن است این پوستر هم برداشتی از یک اثر باشد اما با توجه به اینکه فرصت محدودی داشتیم این نکته‌ی مهم را باید در نظر داشت که انتخاب این پوستر توسط چند کارشناس برجسته انجام شده است.

صالح‌پور با بیان اینکه نقشی در انتخاب پوستر نداشته گفت: این کار هم توسط یک تئاتری انجام شده و طراح پوستر امیر رجبی است که در دانشکده درس تئاتر خوانده است.

او در این بخش از سخنانش خاطرنشان کرد: به اندازه کافی به پوستر پرداخته شده است و اگرچه ما نقدپذیریم و از این توجه استقبال می‌کنیم اما امیدوارم همان قدر که به پوستر تئاتر توجه شد به همه شئونات تئاتر هم همینطور توجه شود.

 نمایش «امشب و هرشب شام با جلال» به نویسندگی و کارگردانی بهزاد عشقی از آثار بخش شهرستان‌هاست که در بخش‌هایی با لهجه گیلکی در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت.

در این نمایش که بروشوری از اطلاعات آن در اختیار تماشاگران گذاشته نشد‌، داستان زن و شوهری روایت شد که به عهد خود با دوستشان جلال پایبند نمی‌مانند.

یکی از ویژگی‌های این نمایش استفاده از موسیقی و ترانه به صورت زنده و استفاده از صدای خواننده‌های مثل فرهاد و محمد نوری بود.

اردشیر صالح پور تاکید داشت که برای دیدن این نمایش خود را با موتور به "سنگلج" رسانده است.