«مورگان فریمن» در یک مصاحبه جدید توضیح داده که چرا با اصطلاح "آفریقایی-آمریکایی" مخالف است و چرا محدود کردن آموزش تاریخ سیاهپوستان به تنها یک ماه یک توهین است.

چارسو پرس: به نقل از تایمز، «مورگان فریمن» بازیگر ۸۵ ساله برنده اسکار که به ندرت تن به مصاحبه می‌دهد در گفتگویی با روزنامه انگلیسی ساندی تایمز، در مورد اظهار نظر گذشته‌اش که چگونه صحبت نکردن در مورد نژاد ممکن است به پایان نژادپرستی کمک کند، توضیح داد:«دو چیز را می توانم علناً بگویم که دوست ندارم: "ماه تاریخ سیاه پوستان" یک توهین است. آیا تاریخ من را به یک ماه کاهش می‌دهید؟»

وی افزود: «همچنین واژه "آفریقایی-آمریکایی" نیز یک توهین است. من این عنوان را قبول ندارم. سیاه پوستان تا به حال عناوین متفاوتی داشته‌اند و من نمی‌دانم چگونه این چیزها سر زبان می‌افتد. همه از واژه "آفریقایی-آمریکایی" استفاده می کنند اما واقعا معنای آن چیست؟. بیشتر سیاه‌پوستان در این بخش از جهان چند رگه هستند و شما واژه آفریقا را طوری استفاده می‌کنید که گویی یک کشور است در حالی که مثل اروپا یک قاره است. مانند زمانی که از ایرلندی-آمریکایی‌ یا ایتالیایی-آمریکایی‌ استفاده می‌کنید و نمی‌گوید اروپایی-آمریکایی.

«مورگان فریمن» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اظهار نظر «دنزل واشنگتن» بازیگر همکارش که گفته بود من خیلی به سیاه‌پوست بودنم افتخار می‌کنم، اما سیاه‌پوست تمام آن چیزی نیست که هستم، گفت: «بله دقیقا. کاملا موافقم».

فریمن همچنین گفت:« بسیار به حرفه کاری «دنزل واشنگتن» غبطه می‌خورم زیرا او کاری را انجام می‌دهد که من می‌خواستم».

او که در حال حاضر در فیلم «یک شخص خوب» به کارگردانی «فلورنس پو» ایفای نقش می‌کند، در ادامه به بحث درباره چگونگی تغییر اوضاع از زمانی که او برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ بازیگری را شروع کرد، پرداخت و عنوان کرد که معتقد است صنعت سینما به طور فزاینده‌ای فراگیر شده است و به این موضوع اشاره کرد که برای مدت‌های طولانی نقش‌های بازیگران سیاه‌پوست معمولاً کمدی بودند.

«مورگان فریمن» یکی از نمادین‌ترین بازیگران نسل خود است که در طول دوران حرفه‌ای پنج نامزدی جایزه اسکار را برای فیلم‌های «مهارت شهرنشینی»، «راننده خانم دیزی»، «رستگاری در شاوشنک»، «عزیز میلیون دلاری» و «محکوم» دریافت کرده است. او برای بازی در فیلم «عزیز میلیون دلاری» ساخته «کلینت ایستوود»، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. «فریمن» همچنین نامزدی گلدن گلوب را برای همه این فیلم‌ها دریافت کرد و برای «رانندگی خانم دیزی» برنده گلدن گلوب شده و سه نامزدی جایزه امی را نیز در کارنامه دارد.