«جیم جارموش» که فیلمسازی را در دهه ۱۹۸۰ شروع کرده و تا امروز سیزده فیلم بلند در کارنامه دارد، در مصاحبه جدیدی با «گاردین» از وضعیت فعلی صنعت سینما ابراز نگرانی کرده و می‌گوید به موسیقی درون راک گرایش پیدا کرده است.

چارسو پرس: «جیم جارموش» که فیلمسازی را در دهه ۱۹۸۰ شروع کرده و تا امروز سیزده فیلم بلند در کارنامه دارد، در مصاحبه جدیدی با «گاردین» از وضعیت فعلی صنعت سینما ابراز نگرانی کرده و می‌گوید به موسیقی درون راک گرایش پیدا کرده است.

کارگردان «پترسون» و «تنها عشاق زنده مانده‌اند» می‌گوید مدل کسب‌وکاری برای فیلسمازان مستقل وجود ندارد: «صنعت فیلمسازی به گونه‌ای از بین رفته… مزخرف است. بدتر شده. آن نوع قراردادهای اسپلیت-رایتس – سودهای مشترک ۵۰-۵۰، پس از هزینه، با سرمایه‌گذاران – که امکان می‌داد فیلم‌هایم را بسازم… اگر حتی پیشنهادش را مطرح کنید، می‌خندند و شما را از ساختمان لعنتی بیرون می‌اندازند.»

جارموش اضافه می‌کند: «من باید همکارانم را خودم انتخاب کنم. باید کات نهایی را داشته باشم. باید از طریق کمپانی خودم تهیه‌کننده باشم. و در مورد سرمایه‌گذاران، به آن‌ها اجازه می‌دهم روی کات اولیه اظهار نظر کنند اما همیشه، و طبق قرارداد، مطلقاً هیچ تعهدی نسبت به اجرای آن ندارم.»

جارموش پیش‌تر گفته بود که آماده فیلمبرداری فیلم جدیدش از پاییز آینده می‌شود: «فیلمی که در حال آماده کردنش برای فیلمبرداری در اواخر امسال هستیم، فکر می‌کنم شاید موسیقی نداشته باشد. فیلم بسیار لطیفی است؛ بسیار آرام. و به نظر من موسیقی می‌تواند بیش از حد آن را به مسیری هدایت کند – فیلم شوخ و غمگینی است. به شکلی هر دو ویژگی در هم تنیده شده‌اند. نمی‌دانم که آیا برای اضافه کردن جنبه‌های دیگر موسیقی خواهد داشت یا نه. تا اینجا واقعاً نیازی نبوده.»