سری دوم از مجموعه انیمیشن «دهکده پرماجرا» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی برای پخش از تلویزیون آماده شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی برنامه، «دهکده پرماجرا ۲» داستان روستایی است که اهالی آن مردمانی دانا و باهوش هستند و مشکلاتی را که در هر قسمت از داستان اتفاق می‌افتد به کمک یکدیگر و البته بچه‌ها حل می‌کنند.

مرجان کشانی، کارگردان و تهیه‌کننده این سریال درباره زنده نگه داشتن انیمیشن صنعتی در ایران و همچنین تلاش بی‌وقفه گروه تولید خود برای ساخت این مجموعه توضیح داده است: ساخت انیمیشن در ایران بدون گذشت و فداکاری دوست‌داران انیمیشن امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: البته نباید این نکته را از نظر دور نگه داریم که برای انیمیشن ساز ایرانی وجود و بروز فرهنگ ایرانی در کل کار یک اولویت است.

بدون فداکاری نمی‌توانی در ایران انیمیشن بسازی

او هدف اصلی این سریال را کمک به توسعه فرهنگ اندیشیدن به کودکان توصیف کرد و یادآور شد: من احساس می‌کنم این داستان‌ها تاثیر خوبی بر کودکان می‌گذارد.

شهاب شمسی، کارگردان دیگر این سریال درباره ابتکار گروه سازنده «دهکده پرماجرا ٢» هم اظهار کرد: ما پس از اتمام هر قسمت، از بچه‌های دبستانی مدارس برای تماشای کار دعوت می­‌کنیم و اینگونه از تاثیراتی که اثر بر ذهن و رفتار کودکان گذاشته آگاه ­می‌شویم. همچنین در این مسیر از مشاوران و روانشناسان کودک نیز کمک می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، این سریال انیمیشنی به تهیه‌کنندگی مرجان کشانی و سرمایه‌گذاری مرکز پویانمایی صبا، به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی در ٢٦ قسمت ١١ دقیقه‌ای با تکنیک عروسکی تک فرم تولید شده و قسمت‌های آن آماده پخش است.

بدون فداکاری نمی‌توانی در ایران انیمیشن بسازی

///.