از تهیه کننده گاندو تا مدیرعامل موزه سینما افرادی هستند که نامشان به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر مطرح است.

چارسو پرس: قرار است برطبق گفته های محمد خزاعی به زودی دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر انتخاب شود. گویامجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما که با برنامه عصر جدید به چهره‌ای رسانه‌ای تبدیل شد جزو مدعیان کسب صندلی جشنواره فیلم فجر است. همچنین از سعید الهی نیز به عنوان گزینه دیگر تصدی این مسوولیت نام برده می‌شود.پیشتر نام محمد حسین نیرومند به عنوان دبیر جشنواره چهل و دوم مطرح شده بود که ظاهرا این هنرمند نسبت به شکل برگزاری جشنواره ابزار تمایل نشان نداده و با وجود پیشنهاد از سوی سازمان سینمایی فعلا از تصدی این مسوولیت منصرف شده است.

 همچنین بحث حضور مجتبی امینی به عنوان دبیر بار دیگر جدی شده اما به دلیل آغاز سفرهای استانی رییس جمهور و احتمال اشتغال امینی در پشت صحنه این سفرها جهت تولید محتوا و مدیا ممکن است او فرصت کافی برای دبیری فجر و جبران برخی اشتباه‌های سال گذشته نداشته باشد.

نکته قابل تامل درباره جشنواره چهل و دوم فیلم فجر این است که برای این رویداد حجم قابل توجهی از فیلم‌های ارگانی در حال تولید است که عملا از هم اکنون خود را در بخش مسابقه فیلم فجر در نظر می‌گیرند. تعدادی نیز فارابی فیلم دارد که قاعدتا اکثر آن‌ها نیز با هر کیفیتی وارد بخش مسابقه خواهند شد و فقط چند فیلم محدود تولید شده در بخش خصوصی و علاقه‌مند به حضور در جشنواره خواهند ماند که ورود یا خروج آن‌ها از جشنواره چالش بزرگی برای این رویداد نخواهد بود. به عبارتی جشنواره فیلم فجر پیش رو زحمت چندانی برای دبیر نخواهد داشت و هر فرد آشنا به سینما و مسلط بر امور اجرایی می‌تواند دبیری این رویداد را بر عهده داشته باشد و زیر نظر شورای سیاست‌گذاری امور جشنواره را پیش ببرد.


منبع: سینمامثبت