با تمام شدن سی‌و‌سومین دوره جشنواره تئاتر فجر نمایش‌های تازه‌ای در تهران روی صحنه می‌رود.

چارسو پرس: یکی از مهم‌ترین اتفاقات دور جدید نمایش‌هایی که اجرا خواهند شد،‌ به تالار «سایه» تئاترشهر برمی‌گردد که پس از تعمیرات با شکل و شمایلی تازه میزبان گروه‌های تئاتری می‌شود.

براین اساس، قرار است این تالار به گفته مدیر تئاترشهر با یک نمایش ویژه درباره زندگی شهید کشوری افتتاح شود که البته احتمالا به روزهای آخر بهمن می‌رسد.

نمایش «کابوس شب نیمه‌ آذر» نوشته ایوب آقاخانی است که توسط علی کشوری، فرزند شهید احمد کشوری،‌ در این سالن اجرا می‌شود. در این نمایش پویا، بهرام ابراهیمی، جلیل فرجاد و الهام جعفرنژاد بازی دارند.

در تئاترشهر برنامه یک نمایش دیگر هم قطعی است و ناصر حسینی‌مهر از 17 بهمن‌ماه نمایش «مائوزر» را در سالن چهارسو به صحنه می‌برد.

این اثر که نوشته هاینر مولر است،‌ با ترکیب 30 نفره‌ای از جوانان تئاتری و فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی کشور آماده شده و به مدت 75 دقیقه روی صحنه خواهد رفت.

اما سالن اصلی تئاترشهر هم گویا میزبان گروه نمایش «عزیز شنگال» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی است که در جشنواره تئاتر امسال هم اجرا شد.

صادقی درباره این نمایش که نگارش متن آن را تابستان امسال به پایان رسانده و با حدود 70 بازیگر اجرا می‌شود،‌ پیش از این گفته بود: «عزیز شنگال» داستانی واقعی از کودکی است که پنج شبانه‌روز در بیابان گم می‌شود و وقتی سر از بخشی از کشورعراق درمی‌آورد چشمانش به دلیل گرسنگی و تشنگی و شدت نور آفتاب کور می‌شود، در این نمایش جنگ ویرانگر داعش علیه زنان و کودکان نشان داده می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهرهم با پایان جشنواره تئاتر فجر میزبان دو نمایش جدید است که یکی از آن‌ها در جشنواره فجر اجرا شده است.

به این ترتیب در سالن استاد سمندریان این مجموعه،‌ نمایش «یک صبح ناگهان» که روایت‌کننده ماجراهای روز ترور ناصرالدین شاه است،‌ به کارگردانی حسین پاکدل اجرا می‌شود.

مهدی سلطانی، عاطفه رضوی، مهدی پاکدل، رحیم نوروزی، نسیم ادبی، مهرداد ضیایی، محسن حسینی، مهران امام بخش، معصومه قاسمی پور، مرتضی آقاحسینی، محمدصادق ملکی، علی لیاقی، نیکی مظفری، هومن خدادوست و مسعود انتظاری بازیگران نمایش جدید پاکدل هستند.

همچنین در دیگر سالن این تماشاخانه یعنی سالن استاد ناظرزاده کرمانی،‌ نمایش «پاییز» برهانی‌مرند روی صحنه می‌رود.

برهانی‌مرند حدود 10 سال پیش برای اولین‌بار نمایش «پاییز» را اجرا کرد و قصد داشت امسال این نمایش را به همان شکل قبلی همانند یک فلاش‌بک به گذشته اجرا کند.

در واقع قرار بود نمایش‌های «پاییز» و «زمستان» را در دو سانس جدا و پشت سرهم به عنوان دو نمایش دنباله‌دار اجرا کند، اما به دلیل شرایط و مشکلات جسمانی که برایش پیش آمد، نتوانست «زمستان» را تمام کند.

در تئاتر باران هم نمایش «سیستم گرون هلم» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی اجرا می‌شود. این نمایش با بازی الهام پاوه نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی و رضا مولایی روی صحنه می‌رود.

سالن اصلی تالار محراب نیز تا نیمه‌ی اسفندماه میزبان نمایش «تطهیر بلانکو پوزنت» نوشته جورج برنارد شاو است.

این نمایش به کارگردانی سیاوش اسد و بازی منصور لولاور، بهناز پور فلاح، محمد کارآزاد، داوود شمس، ریحانه رضی، سمیرا اسدی، پارمیس فرهنگ، ایمان اولیائی و سیاوش اسد اجرا می‌شود.

در ماه بهمن برای تالار وحدت و تالار حافظ هم طبق پیگیری‌های انجام شده هنوز برنامه نمایشی مشخص نشده، اما قرار است در تالار فردوسی از 24 بهمن اپرای عروسکی سعدی به گارگردانی بهرزو غریب‌پور اجرا شود.

هم‌چنین نمایش عروسکی موزیکال «کمانچه، ‌آب و دیگران» علیرضا ناصحی در تالار تجربه به صحنه می‌رود.