هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی با انتخاب دکتر مجید سرسنگی به عنوان رئیس جشنواره وامیر مرسلی به عنوان دبیر جشنواره آغاز به کار کرده است و مرحله ارسال وانتخاب اولیه آثار این جشنواره به اتمام رسیده است .

چارسو پرس: امیر مرسلی در رابطه با انتخاب دکتر محید سرسنگی به عنوان اولین رئیس جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت :در تمام جشنواره های دنیا این سمت وجود دارد و رئیس جشنواره در سیاست گزاری های جشنواره وامور کلان آن حضور فعال دارند.در سالهای گذشته بنا بر تغییر دبیر های مختلف همیشه مشکلاتی به وجود می آمد اما با وجود شخصی به نام رئیس جشنواره  که ثابت است در تمام دوران ناهماهنگی ها کمتر می شود و می شود یک برنامه ریزی طولانی مدت برای این جشنواره داشت.

وی دررابطه بازمانبندی های متداول جشنواره گفت: ثبت نام دانشجویان تهران ومناطق به پایان رسیده است. ما امسال ارسال متن به جشنواره نداشتیم و از هر شرکت کننده خواستیم تا  خلاصه داستان ،طرح اجرایی(روشی که برای اجرای این متن در نظر گرفته اند) و رویکرد اجرایی( چرا این متن رابرای اجرا انتخاب کردند) خود را برای ما ارسال کنند و مادر حال حاضر در حال بررسی این طرح ها هستیم.بازبینی اول در اواخر بهمن ماه است.

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی دررابطه با مهمترین تفاوت بین این دوره از جشنواره با دوره پیشین خود گفت :مهمترین تفاوت این دوره با دوره قبل بازگشت جشنواره مناطق است.جشنواره در بخش بین الملل متفاوت با سالهای گذشته است و در آن دانشجویان ایرانی و خارجی باهم به رقابت می پردازند والبته در این دوره بخش مخصوص به دانشجویان تئاتری و غیر تئاتری وجود ندارد وتنها یک بخش وجوددارد که گروه ها به رقابت می پردازند. که آن بخش مسابقه صحنه نام دارد که به دوبخش بین الملل و بخش آزاد تقسیم می شود.افرادی که در حال حاضر ثبت نام می کنند تا مرحله بازبینی دوم در یک بخش قرار دارندودر مرحله دوم بر اساس علاقه  شرکت کننده ها  بخش بین الملل و آزاد را خود انتخاب می کنند. دررابطه با بخش آزاد می توان گفت این بخش ازجشنواره رقابتی نیست ونمایش ها فقط اجرا می روند و بعد از هر اجرا نقد صورت می گیرد و بهترین نمایش از دید منتقدان اجرای عموم می رود.

وی در یایان شهاب الدین حسین پور،معاون اجرایی جشنواره،بهنام نوایی،معاون هنری جشنواره،مسعود حکیمی نژاد معاون پشتیبانی به عنوان گروه اجرایی هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی نام برد

لازم به ذکر است،هجدهیمن جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امیر مرسلی  26 اردبیهشت ماه برگزار می شود .