نویسنده و تحلیل گر اصول گرا باانتقاد از انتخاب دبیر جشنواره فیلم فجر نوشت: دبیر جشنواره فجر باید از چنان جایگاه و مرتبه‌ای برخوردار باشد که ارزش افزوده فرهنگی و هنری برای جشنواره فیلم فجر ایجاد کند.

چارسو پرس: اکبر نبوی تحلیل گر و نویسنده سینمایی اصول گرا در کانال شخصی خود نوشت: 1ـ پس از چند ماه انتظار و گمانه‌زنیِ محافل سینمایی و رسانه‌ای، دبیر جشنواره فیلم فجر انتخاب شد: آقای مجتبی امینی. کسی که دبیری جشنواره‌ی چهل و یکم فجر را نیز بر عهده‌اش گذاشته بودند.

2ـ یک قاعده بسیار مهم در ارتباط با رخدادهای فرهنگی و هنری وجود دارد و تقریبا قاطبه‌ی فرنشینان نسبت به آن غفلت مضاعف دارند. بر بنیاد این قاعده عقلی، وقتی که می خواهند کسی را به عنوان دبیر و راهبر یک رویداد فرهنگی و هنری انتخاب کنند، شاخصه‌های گوناگونی را در نظر می‌گیرند. یکی از مهمترین شاخصه‌ها این است که آیا در میان خانواده فرهنگ و هنر از شخصیت فرهنگی و هنری قابل قبولی برخوردار است و اصطلاحا در میان صاحب‌نظران و هنرمندان این دو عرصه،‌ مقبولیت لازم را دارد؟ 

وقتی از سینما صحبت می‌کنیم و از جشنواره فیلم فجر یاد می کنیم به شکل طبیعی و منطقی  باید متوجه باشیم که انتخاب دبیر برای جشنواره‌ای که مهمترین رخداد هنری کشور و برجسته‌ترین جشن سینمای ایران است، موضوعی بسیار حساس، ظریف و در عین حال پیچیده است. و هرگونه ساده‌انگاری در این باره، پیامدهای ناخوشایندی خواهد داشت. 

دبیر جشنواره فیلم فجر، برای برگزاری آبرومند جشنواره، باید واجد شایستگی و قدرت مدیریت مناسب و لازم باشد. اما در کنار این مهم، نام و حضورش نباید کوچکترین خدشه‌ای به اعتبار فرهنگی و هنری جشنواره بزند. بلکه باید از چنان جایگاه و مرتبه‌ای برخوردار باشد که ارزش افزوده فرهنگی و هنری برای جشنواره فیلم فجر ایجاد کند. نیز، انتصاب‌اش، شائبه‌ی قبیله‌گرایی و خدای ناکرده انگیزه‌‌ی سیاسی را به اذهان متبادر نسازد. و ...

3ـ جشنواره فیلم فجر، نه سرمایه شخصی مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر طور بخواهند آن را هزینه کنند، و نه رخداد کوچکی‌ست که آن‌ها اجازه داشته باشند با آن شوخی نمایند. انتخاب دبیر برای این جشنواره یک امر راهبردی است چون سینما و جشنواره فیلم فجر یک رخداد بسیار بزرگ، مهم، راهبردی و ملی‌ست.


منبع: اعتماد آنلاین