علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما معتقد است صداوسیما هیچ علاقه‌ای به توسعه نمایش خانگی ندارد.

چارسو پرس: علی سرتیپی، تهیه‌کننده سینما می‌گوید در دنیا پلتفرم‌های VOD به‌شدت محبوب هستند و هرگز رقیب تلویزیون‌ به شمار نمی‌روند. تلویزیون بیشتر مسائل اخبار را پوشش می‌دهد و عملاً تنها کشور ماست که بودجه‌های هنگفت خرج آن می‌شود و ۳۰ کانال تلویزیونی داریم.

به گزارش پیوست، مهمترین بخش‌های گفتگوی علی سرتیپی را در ادامه می‌خوانید:

  • مشکل ما این است که ساترایی مسئول و نظارت‌گر ما شده متاسفانه رقیب ماست. من فکر نمی‌کنم رئیس سازمان صداوسیما حالش از اینکه مردم یک سریال خوب در VODها ببینند خوب شود. هر چقدر هم دوستان شعار بدهند و بگویند این‌طور نیست، این در ذات قضیه است و نمی‌تواند غیر از این باشد.
  • من مصاحبه‌ای از آقای امامیان دیدم که خود ایشان که قبلاً در ساترا بودند می‌گفتند صداوسیما علاقه‌ای به رشد پلتفرم‌ها ندارد. ما هم در این موضوع شک نداریم.
  • با توجه به فضای رقابتی صداوسیما و ساترا اگر مثلاً نظارت از ساترا برود سمت وزارت ارشاد، مشکل تا حد زیادی حل می‌شود. وقتی با گروهی حس رقابت نداشته باشی بهتر می‌توانی حرف بزنی و گفت‌وگو کنی. نمی‌گویم اگر همه چیز به ارشاد برود مشکلات حل می‌شود، شاید از این هم بدتر شود، اما تکلیف ما مشخص می‌شود و ما خیال‌مان راحت می‌شود که ناظر ما رقیب ما نیست.
  • ما دنبال دو راه‌حل هستیم: یا اینکه یک سازمان یا نهاد مستقل مثلاً نهاد فضای مجازی تشکیل شود و نظارت کند که اعضای صنف ما هم بتوانند حرف بزنند و نظرات‌شان در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد و با شرایط جامعه هماهنگ و به‌روز باشند یا ما را مثل مطبوعات در لیست پساتولید تولید بگذارند، یعنی ممیزی‌ها را به ما بسپارند.
  • هر ناظری بهتر از این است که کارهایت زیر دست رقیب باشد زیرا رقیب بدی‌های تو را می‌بیند نه خوبی‌هایت را. اتفاقاً اواخر دوره آقای امامیان و اوایل گروه جدید این را حس کردیم که دوستان نمی‌خواهند ما کار کنیم اما خوشبختانه فضای جامعه به سمتی رفت که عقلای نظام فضای این کار را درک کردند و ما توانستیم ادامه حیات بدهیم.
  • در مجمع ساترا شرکت نکردم چون خودم در این سمت رئیس صنف VOD ها هستم. ضمن اینکه خیلی رصتا را به رسمیت نمی‌شناسم.

منبع: پیوست