کیت گیفن، نویسنده آثار کمیک و خالق شخصیت دوست‌داشتنی «راکت راکون» از مجموعه فیلم‌های «نگهبانان کهکشان» به دلیل سکته درگذشت.

چارسو پرس: کیت گیفن، (Keith Giffen) هنرمند و نویسنده آثار کمیک که با خلق شخصیت‌های شناخته شده‌ای همچون راکت راکون (یکی از کاراکتر‌های دوست‌داشتنی مجموعه آثار «نگهبانان کهکشان») در دنیای آثار کمیک چهره مطرحی بود، در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

این هنرمند فقید در طول سال‌های فعالیتش با هر دو کمپانی مطرح آثار ابرقهرمانی یعنی مارول و دی‌سی کار کرده بود و به جز راکت راکون، شخصیت‌های مهم دیگری همچون سوسک آبی، بتوومن، لوبو و... را خلق کرده بود. گیفن روز دوشنبه به دلیل سکته در بیمارستان بستری شد، اما نهایتاً روز گذشته درگذشت.

گیفن که در سال ۱۹۵۲ در کوئینز نیویورک به دنیا آمد، بیشتر به خاطر کارهایش برای مارول و دی سی شناخته شده است. در میان بسیاری از شخصیت‌هایی که او خلق کرد، راکت راکون، ستاره سری فیلم‌های محافظان کهکشان مارول، و سوسک آبی ابرقهرمان دی‌سی، آکا جیمی ریس، تکرار مکزیکی-آمریکایی یک شخصیت قدیمی، که امسال فیلم خود را داشت، بودند.

کیت گیفن کار کمیک خود را با کمپانی مارول در دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد، اما او بیشتر به خاطر کارش برای دی سی در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ شناخته می‌شود، به ویژه در کتاب‌هایی با گروه شخصیت‌های محبوب و بزرگِ لیگ عدالت (Justice League)، شخصیت‌هایی همچون سوپرمن، بتمن، سایبورگ، فلش و بسیاری دیگر از ابرقهرمان‌های شناخته شده این مجموعه.

این هنرمند باسابقه حوزه کمیک، با وجود سن بالا، دست از کار در این حوزه نکشیده بود. اگرچه گیفن در سطح دوران اوج دهه ۸۰ تا ۹۰ خود نبود، اما به کار در کمیک ادامه داد و به عنوان یک چهره اصلی در این صنعت باقی ماند، او همچنین یک پادکست هفتگی کمیک با عنوان طنز معمولی «چوبه دار» نیز تهیه می‌کرد، پادکستی که با این عنوان منتشر می‌شد، «من هنوز نمرده‌ام!»