جشنواره تئاتر منطقه ای لاله های سرخ اندیمشک ، با آثار نمایشی از 12 استان زاگرس نشین کشور آغاز شد.

 

سایت خبری تئاتر: دبیر جشنواره نمایشی لاله های سرخ اندیمشک امروز گفت: در نخستین روز این جشنواره نمایش های نقش پنهان گناه از دزفول ، انقلاب خاموش از اندیمشک و یک پوک برای مردم یک پوک برای زندگی از شوش به روی صحنه رفت.
محمد یاقوت پور افزود: امروز هم نمایش های ناتمام از شوشتر ، گل زخم از ملایر، ربابه در رباب از اندیمشک، به موازات از اندیمشک و خنک مثل صبح از ملایر به روی صحنه می روند.
وی گفت: صبح فقرا از بروجرد، آوازی برای آیدا از شیراز، واپسین رقص از اراک ، هراسه از اندیمشک و راست پنجگاه از کرمانشاه هم فردا در روز سوم جشنواره اجرا می شوند.
دبیر جشنواره نمایشی لاله های سرخ اندیمشک با بیان روند برگزاری جشنواره لاله های سرخ افزود: در دی ماه سالجاری دبیرخانه جشنواره اقدام به ارسال فراخوان به 12 استان کرد که بیش از یکصد اثر نمایشی به دبیرخانه ارسال شد.
وی با اعلام اینکه با تدبیر ستاد برگزاری جشنواره ، سالن های اجرای نمایش به شش سالن افزایش یافته است افزود:با مشارکت اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک و دزفول ،سالن های شماره یک ، دو و سالن پلاتو مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول همچنین سالن خورشید ، پلاتو مهر آذین و پلاتو خانه هنر اندیمشک میزبان اجرای نمایش های منتخب می باشند.
جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک از سال 70 با همت پیشکسوتان تئاتر با شرکت آثاری از شهرهای شمال استان خوزستان در شهرستان اندیمشک آغاز شد.
در طول سال های برگزاری این جشنواره بیش از 300 اثر به بخش اصلی راه یافته و حدود 60 هزار نفر دوستدار هنر نمایش از آن استقبال کردند.
جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک تا 22 اسفند ماه ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان ششمین جشنواره مونولوگ معرفی شدند

اتابک نادری مدیر هماهنگی تئاتر استانها ی هنرهای نمایشی شد

نمایش «مَلی» تمدید شد

«کرگدن» به ایرانشهر می رود،«خسیس» به خیابان

در بزرگداشت منیژه محامدی چه گذشت؟

امیر جعفری: یکسری باندبازی‌هایی وجود دارد که من آنها را بلد نیستم

لهستانی ها در ایران کارگاه تئاتر برگزار می کنند

معرفی بازبین‌های بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی

فراخوان اجرای نمایشنامه خوانی در چایخانه اداره تئاتر در سال 94

در آخرین روزهای سال 93 چه نمایش هایی بر روی صحنه است؟

دلایل توقف برنامه «پرانتز باز»

کاریکاتور هفته / برنامه های تئاتر در تلویزیون و رادیو نابود می شوند