حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» عنوان کرد که این انیمیشن بیش از ۱۶ میلیارد تومان فروش داشته است.

چارسو پرس: حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» درباره این اثر که این روزها در سالن‌های سینمایی کشور در حال اکران است و با اقبال خوبی از طرف خانواده‌ها و کودکان مواجه شده است گفت: طبق آمار رسمی خود سمفا که به زودی روی سامانه هم برای عموم به‌روزرسانی می‌شود، انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» تا صبح روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد تومان در سینماهای سراسر کشور فروش داشته و بیش از ۴۳۰ هزار مخاطب نیز در سینما به تماشای آن نشسته‌اند.

وی ادامه داد: این اولین بار است که یک فیلم انیمیشن، در سینمای کشور توانسته در کمتر از یک ماه اکران، به این تعداد مخاطب و این میزان از فروش برسد.

این تهیه کننده که ساخت انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را نیز در کارنامه خود دارد، درباره اینکه تصور این میزان از اقبال مخاطب در شروع اکران فیلم را داشته‌اند یا نه؟ گفت: ما در گروه هنرپویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «بچه‌زرنگ» را برای همه بچه‌های ایرانی ساخته‌ایم و انتظار داریم که این فیلم بتواند با شکست رکورد تعداد مخاطبان «شاهزاده‌روم» و «فیلشاه»، عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای کشور را از آن خود کند.

وی یادآور شد: با احتساب آمار فروش جدید «بچه‌زرنگ»، این فیلم تاکنون پرفروش‌ترین فیلم کودک سال جاری بوده است و همچنان اکران آن در سالن‌های سینمایی سراسر کشور ادامه دارد.

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنر پویاست که به همت یک تیم ۲۵۰ نفره از هنرمندان کشور ساخته شده است.


منبع: خبرگزاری مهر