مدیر پخش «شهر فرنگ» فروش فیلم «جنگل پرتقال» را در روزهای اولیه اکران خوب می داند و امیدوار است که از ظرفیت های مختلف برای دیده شدن این فیلم بهره ببرند.

چارسو پرس: از چهارشنبه هفته گذشته ۳ آبان ماه بود که فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمد و با توجه به حس و حال پاییزی و متفاوت خود توانست طی ۳ روز ۵ هزار مخاطب را برای دیدن این فیلم اجتماعی به سینماها بکشاند.

در همین راستا با سید علی طباطبایی نژاد مدیر پخش شهر فرنگ که اکران این فیلم سینمایی را بر عهده دارد، گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

 به نظر شما به عنوان مدیر پخش، دلیل استقبال از فیلم «جنگل پرتقال» چیست؟

فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» در جشنواره ۴۱ فجر توانست در ۳ بخش بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم اول نامزد شده و در عین حال توانست با بازخورد خوبی از سمت منتقدان و سینماگران مواجه شود.
 ترکیب این اتقاقات در کنار هم، از همان زمان جشنواره این نوید را می‌داد که با توجه به پتانسیل و حس و حال خوبی که فیلم دارد، در اکران هم می‌تواند موفق شود و مخاطب راضی از سالن سینما خارج شود. با توجه به این نکات «جنگل پرتقال» از روز اول اکران خود تا به امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیون فروش افتتاحیه داشته و ۵ هزار مخاطب را با خود همراه کرده است. ما از روز اول فروش تاکنون روند صعودی را برای تعداد مخاطبان این فیلم تجربه کردیم که امیدواریم در ادامه نیز با فرایندهای تبلیغاتی که برای «جنگل پرتقال» در نظر داریم و به خصوص خود مخاطبان که بهترین تبلیغ‌کننده آثار هستند، این حس و حال خوبی که از فیلم می‌گیرند را به بقیه هم منتقل کنند و در ادامه هم روند صعودی خوبی را برای این فیلم اجتماعی شاهد باشیم.

فکر می‌کنید فروش فیلم‌های کمدی حال حاضر، فرصت دیده شدن فیلم‌های اجتماعی را فراهم می‌کنند؟

«جنگل پرتقال» زمانی اکران شد که گیشه سینما در اختیار کمدی‌ها و آثار کودک است؛ البته همین تنوع ژانر نسبت به آثار موجود در اکران می‌تواند برگه برنده این فیلم باشد و با توجه به فضای اکران فعلی، مخاطبان خاص این فیلم می‌توانند فعال شوند. امیدوارم سینماداران هم با سانس‌هایی که در ادامه به این فیلم اضافه خواهد شد، ما را در حمایت از این ژانر تنها نگذارند تا بتوانیم روند بهتری را در فروش این فیلم سینمایی شاهد باشیم.

چه تدابیری در ادامه در بخش تبلیغات و پخش این فیلم سینمایی در نظر دارید؟

همه تلاش ما برای اکران «جنگل پرتقال» این است که بتوانیم هر ظرفیتی که به بیشتر دیده شدن این فیلم کمک می‌کند را فعال کنیم. به طور مثال با توجه به بستری که فیلم در آن روایت می شود، فضاهای دانشگاهی می‌توانند به فرایند اکران عمومی ما به عنوان بازوی کمک کننده اضافه شوند و به همین دلیل به زودی اکران‌های دانشگاهی را خواهیم داشت که در اکران عمومی باعث شناخت بیشتر مخاطبان از فیلم شود و مسیر خوبی را رقم بزند.


در حال حاضر فیلم هایی اجتماعی باید چه ویژگی داشته باشند که در روند اکران بتوانند مخاطب را در سینماها با خود همراه کنند؟

شاید امروزه در فضای کلی سینما این نظریه وجود داشته باشد که فقط فیلم‌های کمدی میفروشند؛ اما من کاملا با این موضوع مخالفم. چون ما مخاطبانی هم داریم که پیگیر سینمایی هستند که بیشتر به دغدغه های اجتماعی بپردازد. به طور مثال ما در این مدت اکران فیلم «کت چرمی» را داشتیم که فروش موفقی داشت و در ادامه نیز فیلم «جنگل پرتقال» را داریم که یک درام عاشقانه است. در این مدت که اکران فیلم آغاز شده است، با حضور در سینماها همراهی مخاطبان با فیلم را شاهد بودم که با آن ارتباط برقرار کرده و مطمئن هستم که این فیلم سینمایی با تبلیغ مخاطبان، بیشتر و بهتر دیده خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا