با سرد شدن هوا فصل جوایز داغ شروع می‌شود و از هم‌اکنون تا پایان سال، نسخه‌های معتبر هر هفته از راه می‌رسند. این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که به دنبال جوایز اسکار و همچنین سایر نمایش‌های جوایز که به بزرگترین شب هالیوود منتهی می‌شوند باشیم. با توجه به اینکه بازیگران و تهیه کنندگان در حال حاضر در حال مذاکره برای پایان دادن به اعتصاب هستند، بزرگترین ستاره های صنعت سینما ممکن است به زودی برای تبلیغ فیلم‌ها به فرش قرمز بازگردند.

چارسو پرس: با سرد شدن هوا فصل جوایز داغ شروع می‌شود و از هم‌اکنون تا پایان سال، نسخه‌های معتبر هر هفته از راه می‌رسند. این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که به دنبال جوایز اسکار و همچنین سایر نمایش‌های جوایز که به بزرگترین شب هالیوود منتهی می‌شوند باشیم. با توجه به اینکه بازیگران و تهیه کنندگان در حال حاضر در حال مذاکره برای پایان دادن به اعتصاب هستند، بزرگترین ستاره های صنعت سینما ممکن است به زودی برای تبلیغ فیلم‌ها به فرش قرمز بازگردند.

از فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای حماسی گرفته تا طنزهای اجتماعی هیجان‌انگیز، هیچ کمبودی در فیلم‌های جذاب وجود ندارد. ما فهرست را به 15 مدعی محدود کرده‌ایم که به نظر می رسد شایسته تقدیر هستند. برخی از آنها مانند نیکلاس کیج، لئوناردو دی کاپریو، خواکین فینیکس و آنتونی هاپکینز قبلاً صحنه اسکار را زیبا کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر مانند جفری رایت و اندرو اسکات تازه وارد این جوایز اسکار هستند.اگر می‌پرسید چرا رایان گاسلینگ اینجا نیست، برادران وارنر ترجیح داد او را در رده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد قرار دهند. 

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

1- نیکلاس کیج در فیلم سناریوی رویایی: نیکلاس کیج با مسابقه اسکار غریبه نیست. او پیش از این دو بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شده بود، برای فیلم ترک لاس وگاس اسکار را به خانه برد. نیکلاس کیج در فیلم سناریو رویایی نقش یک مرد معمولی را بازی می‌کند. نویسنده و کارگردان کریستوفر بورگلی به کیج این فرصت را می‌دهد تا او نقش یک آدم دمدمی مزاج را بازی کند که نمی‌داند با شهرت ناگهانی ویروسی‌اش چه کند.

آکادمی اسکار عاشق این است که یک بازیگر آنقدر خود را در نقشی غوطه‌ور کند که غیرقابل تشخیص شود و این دقیقاً همان کاری است که نیکلاس کیج در اینجا انجام داده است.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

2- بردلی کوپر در فیلم مایسترو: کوپر که کارگردانی و نویسندگی فیلم «مایسترو» را نیز بر عهده داشت، در اجرای نقشش به عنوان رهبر ارکستر و آهنگساز چیزی کم نمی‌گذارد زندگی‌نامه‌های پرستیژی مانند این معمولاً در فصل جوایز توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند، بنابراین این احتمال وجود دارد که کوپر بتواند امسال در بیش از یک بخش قرار بگیرد - همانطور که با اولین کارگردانی‌اش A Star Is Born که نامزدی بهترین را برای او به ارمغان آورد. بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

3- لئوناردو دی کاپریو در در فیلم قاتلان ماه کامل: لئوناردو دی کاپریو برای تبدیل خود به ارنست بورکهارت، شخصیتی که او در فیلم قاتلان ماه کامل مارتین اسکورسیزی ایفا می‌کند، بورکهارت یک کهنه سرباز بی هدف جنگ جهانی اول است که با تشویق عموی خود (رابرت دنیرو) با یک زن ثروتمند اوسیج (لیلی گلادستون) ازدواج سودمندی می‌کند. دی کاپریو با بازی‌های به همان اندازه قوی گلادستون و دنیرو (که هر دو احتمالاً تحسین های خاص خود را دریافت می کنند)، به طرز قانع کننده‌ای درخشان است.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

4- کولمن دومینگو در فیلم Rustin فیلم Rustin با واکنش‌های بسیار مثبتی در جشنواره‌ تورنتو مواجه شد

فیلم زندگینامه جورج سی وولف درباره مردی است که به مارتین لوتر کینگ جونیور کمک کرد تا راهپیمایی تاریخی 1963 در واشنگتن را سازماندهی کند دومینگو و ولف قبلاً در سال 2020 در فیلم Black Bottom از Ma Rainey با هم کار کرده بودند، و همکاری خلاقانه‌ی آنها به وضوح پایه و اساس یکی از بهترین فیلم‌های سال را فراهم کرد.

 

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

5- آدام درایور در فیلم فراری:  درایور در نقش اصلی انزو فراری، مطمئناً شانس دریافت نامزدی سوم را دارد (او قبلاً نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم BlackKkKlansman و بهترین بازیگر مرد برای داستان ازدواج شده بود)

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

6- آلدن ارنرایش در فیلم بازی جوانمردانه: بازی جوانمردانه یکی از آن فیلم‌هایی است که به نظر می‌رسد در تمام طول سال منتظر اکران آن بوده‌اند و آن لحظه می‌تواند در قالب نامزدی برای نقش اول مردش، آلدن ارنرایش، رقم بخورد. پس از نمایش‌های پرهیاهو در ساندنس و تورنتو، در سپتامبر اکران شد و سپس در 6 اکتبر در نتفلیکس عرضه شد.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

7- مایکل فاسبندر در فیلم قاتل:  هر بازیگری از شانس ایفای نقش شخصیتی مانند قاتل زنجیره‌ای لذت می برد، اما شاید تعداد کمی به اندازه مایکل فاسبندر بتوانند این کار را انجام دهند. کل فیلم به تصویر دقیق از یک قاتل نخبه است که زندگی‌اش پس از از دست دادن یک شلیک مهم به هم می‌خورد. فاسبندر از طریق راوی ، مخاطب را با مشاهدات بدبینانه، فلسفه شخصی و توضیحات مفصل در مورد خود به دنیای درونش می‌آورد و پیوندی صمیمی با بینندگان ایجاد می‌کند و در عین حال از دیگران فاصله می‌گیرد. او تجسم زنده زیبایی شناسی دیوید فینچر کارگردان فیلم است: باحال، مینیمال و به طرز ویرانگری موثر.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

8- جیمی فاکس در فیلم خاک سپاری:  بر اساس داستان واقعی مبارزه قانونی یک مرد برای نجات تجارت خانه تشییع جنازه‌اش از شر شرکت‌های رقیب موقعیتی را به جیمی فاکس می‌دهد تا به عنوان شخصیتی بزرگ‌تر از زندگی با الهام از وکیل واقعی که استدلال می‌کرد، کارهایش را به تصویر بکشد.

هر اتفاقی که بیفتد،به نظر می‌رسد که او امسال بیشترین لذت را از همه مدعیان دارد.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

9- پل جیاماتی درفیلم The Holdovers: این فیلم که تازه ترین اثر الکساندر پین فیلمساز مطرح و کارکشته آمریکایی است، داستان کشمکش استاد نامحبوب آکادمی و دانش‌آموزانی که برای تعطیلات کریسمس در خوابگاه مانده‌اند را روایت می‌کند. به نظر می رسد نقشی که جیاماتی برای بازی کردن به دنیا آمده است، و ممکن است به خوبی برای او ساخته شده باشد.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

10- آنتونی هاپکینز در فیلم آخرین جلسه فروید: آخرین جلسه فروید اقتباسی سینمایی از نمایشنامه‌ای درباره ملاقات تخیلی بین زیگموند فروید (آنتونی هاپکینز) و سی.اس. لوئیس (متیو گود) اندکی قبل از مرگ فروید در سال 1939 است.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

11- بری کیوگان در فیلم سالتبرن: بری کیوگان با تکیه بر نقش مکمل نامزد اسکار خود در سال گذشته، در جدیدترین فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی سالت‌برن به کارگردانی امرالد فنل نقش آفرینی می‌کند.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

12- کیلین مورفی در فیلم اوپنهایمر: از لحظه ای که پروژه زندگینامه کریستوفر نولان اعلام شد، واضح بود که اوپنهایمر در فکر اسکار است. تاریخ اکران تابستانی آن به همه کسانی که می‌خواهند فیلم را در سینما ببینند این فرصت را داد تا آن را در پرده بزرگ تجربه کنند. این شروع فصل جوایز می‌تواند برای کیلین مورفی، که پدر بمب اتمی را در چندین جدول زمانی در فیلم به تصویر می‌کشد دست‌آورد و یا خوش شانسی خوبی است. نه اینکه او به آن نیاز دارد. ناظران جوایز از مورفی به دلیل بازی جذابش اغلب به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد یاد می‌کنند، و به نظر نمی‌رسد این وضعیت تغییر کند، حتی با وجود تمام چهره‌های جدید که با پایان سال وارد رقابت می‌شوند.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

13-واکین فینیکس در فیلمناپلئون: اگر نامزدی برای اسب تیره‌رنگ در مسابقه اسکار امسال وجود داشته باشد، او باید واکین فینیکس در حماسه تاریخی ناپلئون ریدلی اسکات باشد. فینیکس چهار نامزدی بازیگری دارد. بنابراین منصفانه است که بگوییم آکادمی او را دوست دارد. در واقع این بازی او در جوکر بود که توجه اسکات را به خود جلب کرد (که قبلاً او را در فیلم گلادیاتور کارگردانی کرده بود) و به او کمک کرد تا بازیگر نقش ناپلئون، امپراتور مشهور فرانسه را پیدا کند. 

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

14- اندرو اسکات در فیلم همه ما غریبه‌ها:  یک مراقبه رویایی درباره عشق و از دست دادن به نویسندگی و کارگردانی فیلمساز بریتانیایی اندرو هیگ است، همه ما غریبه ها درباره یک لندنی مشکل دار است که با همسایه مرموز خود با بازی پل مسکال رابطه برقرار می کند. . بلافاصله پس از آن، او خود را به خانه دوران کودکی خود می بیند، جایی که می تواند با والدین مرده خود (کلر فوی و جیمی بل) گفتگو کند. اسکات در تمام کارهایی که تاکنون نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده است بسیار برجسته بوده است. ولی موفقیت معتبری نداشته است. بازی مسحورکننده او در این فیلم ممکن است این وضعیت را تغییر دهد. اگر او جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کند اعتباری برای او به ارمغان می‌آورد که در آینده به نقش های سینمایی بزرگ تری منجر می‌شود.

15 بازیگر مرد که شانس جایزه اسکار 2024 ​هستند

15- جفری رایت در داستان‌های آمریکایی: یک پروفسور انگلیسی که از تصویر کلیشه‌ای فرهنگ سیاه‌پوستان در ادبیات عامه‌پسند به ستوه آمده است، برای خودش کتاب شوخی‌ای می‌نویسد که ناخواسته به موفقیت بزرگی تبدیل می‌شود.انتظار می رود با گرم شدن فصل جوایز، چیزهای بیشتری درباره این فیلم و بازی رایت بشنویم.



نویسنده: فرشته پورمند