کارگردان فیلم«شهربانو» با اشاره به عدم همکاری پلتفرم‌های نامی برای اکران آنلاین فیلم‌ها گفت: پلتفرم‌ها به فکر سود خودشان هستند و عقیده دارند فیلم‌های خاص گیشه صرفا به درد اکران آنلاین می‌خورند. مارکتی که آنها دنبال می کنند، همان مارکتی است که مخاطب را از سینمای اجتماعی تا حد زیادی دور کرده است.

چارسو پرس: مریم بحرالعلومی که به تازگی در جشنواره‌ای بالیوودی جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرده، درباره احوال خود از موفقیت‌های پی در پی این فیلم در حضورهای بین المللی گفت: تا وقتی حال فیلمساز خوب نباشد، جایزه و حضور در جشنواره‌های جهانی برایش خوشحال کننده نیست. قطع فوری نیز مورد توجه جشنواره‌ها است اما من تمایل دارم که دیگر موفقیتی برای فیلم‌هایم تکرار نشود؛ چراکه حال سینمای اجتماعی، دغدغه مند و مستقل در داخل کشورم بسیار نامساعد و رو به وخامت است.

این فیلمساز درباره عدم همکاری پلتفرم‌های نامی برای اکران آنلاین فیلم‌ها گفت: پلتفرم‌ها به فکر سود خودشان هستند و عقیده دارند فیلم‌های خاص گیشه صرفا به درد اکران آنلاین می‌خورند. مارکتی که آنها دنبال می کنند، همان مارکتی است که مخاطب را از سینمای اجتماعی تا حد زیادی دور کرده است.گویی سودکردن در این سینما برای سینماگر مستقل، روا نیست و بیشتر شبیه رویاست

بحرالعلومی ادامه داد: این پروسه در سینما معیوب است؛ پروسه‌ای که ما از تولید تا عرضه و تبلیغات طی می‌کنیم. اگر از جیب خودتان برای تولید فیلمی هزینه می‌کنید، به شما بها نمی‌دهند و هیچ پشتوانه‌ای در پخش داخلی برایتان ایجاد نمی‌شود.

کارگردان فیلم شهربانو تاکید کرد: شهربانو در شبکه‌های نمایش خانگی صرفا اکران آنلاین شد. قطع فوری نیز در شرایطی که فقط چند سالن سینمای هنر و تجربه در تهران داشتیم، اکران شد؛ گویی سودکردن در این سینما برای سینماگر مستقل، روا نیست و بیشتر شبیه رویاست.

مریم بحرالعلومی: از موفقیت جشنواره‌ای آثارم خوشحال نمی‌شوم

 فرشته صدرعرفایی و بهرنگ علوی در فیلم شهربانو

تهیه‌کننده فیلم قطع فوری که یکی از فیلم‌های پر فروش هنروتجربه شناخته می شود اظهار داشت: عدد فروش این فیلم در سینماهای منتخب در بین اعدادی که برای تولید فیلم جابه‌جا می‌شوند، محلی از اعراب ندارند.

این فیلمساز با اشاره به مصائب زنان فیلمساز گفت: اگر فیلمی همچون قطع فوری در اکران آنلاین حمایت بشود شاید بتواند بخشی از هزینه‌های خود را جبران کرد. حقیقت این است که متاسفانه مسیر به سمتی رفته که با نبودن نگاه درست، می‌توان به این نتیجه رسید که چون زن هستیم و مستقل، شرایط تا این اندازه برایمان، سخت و پیچیده است.در هر صورت فیلم‌های غیر کمدی و اصطلاحا بدون مارکت، مدنظر بعضی شوراهای تصمیم گیر هستند و این فیلمها صرفا باید ساخته و پخش شوند

وی با اشاره به افزایش پخش فیلم‌های اکران نشده به صورت قاچاق در ماه‌های اخیر گفت: چه فرقی دارد که فیلمی به صورت آنلاین و با اکران محدود توزیع شود یا سازنده اثر خودش آن را در فضای مجازی پخش کند؟! هیچ؛ چون در هر صورت فیلم‌های غیر کمدی و اصطلاحا بدون مارکت، مدنظر بعضی شوراهای تصمیم گیر هستند و این فیلمها صرفا باید ساخته و پخش شوند تا به آسودگی قاچاقچیان فیلم‌ها خدمتی کرده باشیم!

کارگردان فیلم موفق پاسیو حمایت تبلیغاتی را اصل مهمی در سینما دانست و افزود: تبلیغات اولین کارم را خودم انجام دادم اما مگر یک کارگردان چقدر انرژی دارد که برای کار سومش نیز همان انرژی و هزینه را صرف کند؟ اینجا توقع می‌رود برای کار چندم از تو حمایت شود.

تهیه کننده فیلم تابستانی که برف آمد درباره جدیدترین آثار در دست تولید خود گفت: در حال حاضر دو پروانه ساخت دارم که امیدوارانه درصدد راه اندازی آنها و جذب مشارکت مالی هستیم.

مریم بحرالعلومی: از موفقیت جشنواره‌ای آثارم خوشحال نمی‌شوم

 بهناز جعفری در فیلم پاسیو

شهربانو محصول سال ۱۳۹۸ و سومین ساخته مریم بحرالعلومی است. فیلمی که جوایز جهانی بسیاری داشته است. این فیلم در جشنواره فیلم شهر و جشنواره حوا به نمایش در آمد و جایزه بهترین فیلمنامه را در این جشنواره‌ها از آن خود کرد.

بحرالعلومی همچنین در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز با شهربانو به رقابت با آثار خارجی بخش مسابقه بین‌الملل پرداخت.

وی همچنین سیمرغ بهترین کارگردان بخش جلوه‌گاه شرق را برای اولین فیلم خود پاسیو در سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دریافت کرد.

سومین اثر این فیلمساز فیلم سینمایی قطع فوری است که در سال ۱۳۹۹ تولید شد و منتخب چند جشنواره بین المللی بوده است.

زنده یاد علی انصاریان، شقایق فراهانی، سیاوش چراغی پور، سوگل طهماسبی، روشنک عجمیان سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان ارثی، الهه منصوریان و... در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

///.


منبع: ایرنا