روزنامه وابسته به سپاه از نحوه تبلیغات یک فیلم متعلق به سازمان اوج انتقاد کرد.

چارسو پرس: روزنامه جوان نوشت:  واکنش‌های منفی به تبلیغات بدقواره و بدون توجه به پیوست‌های ادراکی و شناختی فیلم «سرهنگ ثریا» که روز گذشته در کف خیابان‌های پایتخت اتفاق افتاد، یادآور تبلیغ وحشت‌آفرین پنج سال پیش‌فیلم «به‌وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا بود. اقدامی که با حیرت‌زدگی حاتمی‌کیا و انتشار متن عذرخواهی او همراه شد.

 روز گذشته انتشار تیزر تبلیغاتی فیلم «سرهنگ ثریا» در فضای مجازی با واکنش‌های منفی و تند مخاطبان مواجه شد. در این فیلم تبلیغی که در کف خیابان‌های تهران تصویربرداری شده است، چندین زن جوان با لباس اعضای سازمان تروریستی منافقین (بدون هیچ المان و نشانه‌ای که مؤید فیک یا تبلیغی بودن آن‌ها باشد) در خیابان شروع به حرکت می‌کنند و با لحنی جدی و تحکم‌آمیز کاغذ‌هایی را که روی آن‌ها نوشته بود «این فیلم را نبینید»، بین مردم و رانندگان عبوری پخش می‌کردند. در این فیلم واکنش نسل‌های جدید که سابقه ادراکی و ذهنی خاصی از ظاهر و تفکرات این سازمان تروریستی ندارند با حالتی از ابهام همراه است، ولی واکنش بعضی افراد مسن‌تر که سابقه تروریستی و اقدامات داعشی‌گونه آن‌ها را می‌شناسند، شکلی تنفرآمیز دارد. (واکنش تند یک خانم مسن وقتی که یکی از این افراد با ظاهر منافقین کاغذ تبلیغات فیلم را به دست او می‌دهد)
برخی از مردم که شاهد اجرای این تبلیغات بدقواره بودند با گرفتن فیلم و با حالتی بهت‌آور و لحنی انتقادی از حضور اعضای سازمان منافقین در خیابان‌های پایتخت بدون هیچ هراسی از نیرو‌های انتظامی و امنیتی ابراز تعجب می‌کنند. به غیر از این واکنش‌های مردمی، برخی کاربران فضای مجازی نیز با انتشار انتقادات تند ضمن یادآوری تبلیغات داعشی فیلم «به وقت شام» از سوی تیم سازنده آن که اتفاقاً سرمایه‌گذار اصلی فیلم «سرهنگ ثریا» هم هستند از این تبلیغات مبتذل و غیرعقلانی ناراحت بودند.

تبلیغات محیطی  فیلم به وقت شام

 از وحشت‌آفرینی در کوروش تا منافقین در کف خیابان

حدود پنج سال پیش تیم سرمایه‌گذار فیلم به وقت شام به‌زعم خودشان برای انجام یک تبلیغات متفاوت و به اصطلاح آوانگارد از چند فرد با گریم داعشی که سوار بر اسب و شمشیر به دست در پردیس سینمایی کوروش جولان می‌دادند، استفاده کردند تا این حرکت آن‌ها منجر به جذب مخاطب برای این فیلم شود. واکنش‌های منفی به این اتفاق تا جایی بالا گرفت که ابراهیم حاتمی‌کیا برای دفاع از حیثیت حرفه‌ای و سینمایی تیم سازنده این فیلم با انتشار متنی دردمندانه نوشت: «بچه‌های گروه تبلیغاتی فیلم «به وقت شام»، من شاهد زحمات مؤمنانه و شبانه‌روزی شما در این چند ماه بودم، ولی این نمایش کوروش در شأن «به وقت شام» نبود. خستگی دو ماه سفر به شهر‌های ایران بر تنم ماند. من تصورم آن بود که قرار است کسی به شکل ریش قرمز در فضای بیرونی کوروش بایستد و مردم با او عکس بیندازند، نه اسبی و نه جمعی و نه فریادی، آن‌هم داخل مجتمع در مخیله‌ام نبود و من بی‌خبر بودم.

‍وحشت‌آفرینی در خیابان به بهانه اکران یک فیلم
عزیزان آزرده‌خاطر در مجتمع کوروش، اعم از مردم و کسبه محترم، اگر دلی لرزید، اگر وحشتی ایجاد شد بر ما ببخشید و حلال‌مان کنید. ابراهیم حاتمی‌کیا – ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷»
حالا و بعد از گذشت پنج سال و چند ماه از این اقدام تبلیغاتی معوج و بدقواره، مجدداً شاهد حضور تعدادی زن با لباس تروریست‌های سازمان منافقین به بهانه استفاده از تکنیک و رویکرد «ضدتبلیغ» فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» بودیم. البته در قامتی کاملاً جدی که تشخیص تبلیغاتی بودن آن برای مخاطبان و مردم را غیرممکن می‌کرد.
ظاهراً دوستان برای «اوج» گرفتن فروش یک فیلم، تشبث به هر اقدامی را برای خودشان مباح و جایز می‌دانند و بنا ندارند از تجربیات تلخ و ناخوشایند گذشته و اقدامات غیرعقلایی‌شان عبرت بگیرند. یک روز با آوردن یک فرد با ظاهری داعشی شمشیر به دست و سوار بر اسب به بهانه تبلیغ فیلم «به وقت شام»، یک روز هم با مانور دادن چندین زن جوان در قامت و هیبت اعضای سازمان تروریستی منافقین برای تبلیغ فیلم «سرهنگ ثریا».