جشنواره سراسری آموزشگاه‌های سینمایی با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور سینماگرانی همچون کمال تبریزی، محمدحسین لطیفی و پژمان بازغی همراه می‌شود.

چارسو پرس: دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی از سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در موزه سینما آغاز می‌شود که برنامه‌های آن در طول سه روز آینده شامل اکران فیلم کوتاه، گردهمایی مدیران آموزشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های انتقاق تجربه خواهد بود.

در بخش آموزشی این رویداد به دو کارگاه‌ «انتقال تجربه کارگردانی» با حضور کمال تبریزی و محمد حسین لطیفی، دو کارگاه «انتقال تجربه بازیگری» با حضور پژمان بازغی و مسعود آب‌پرور،
«کارگاه اخلاق در سینما» با حضور محمدتقی فهیم، کارگاه «مدیریت اقتصادی تولید فیلم» با حضور مسعود نقاش‌زاده، «سینما، هوش مصنوعی امکانات و کاربردها» با حضور محمدعلی اخایی، امیررضا معتمدی و سعید اسدی، «مراحل تولید انیمیشن دو بعدی و سه بعدی» ‌با حضور شهرام میرصادقی می‌توان اشاره کرد.

کارگاه‌های «شخصیت‌پردازی در گریم «و روش نوین فیلمسازی با رویکرد واقعیت مجازی» هم از دیگر کارگاه‌های این جشنواره هستند.

 روز چهارشنبه، یکم آذرماه نیز یک نشست ویژه با موضوع «فلسطین در قاب نقره‌ای» در سالن فردوس موزه سینما برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه عکس آثار جشنواره و نشست‌های نقد و بررسی فیلم فیلم‌های کوتاه اکران شده در این رویداد، از دیگر برنامه‌های تدارک شده در این جشنواره به دبیری مهدی شفیعی هستند.

علاوه براین‌ها اعلام شده است، گردهمایی مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی با حضور مدیران بیش از ۱۵۰ آموزشگاه فعال سراسر کشور و با حضور محمد خزاعی (رییس سازمان سینمایی)، معاونان و موسسات تابعه سازمان سینمایی روز پنجشنبه دوم آذرماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

پیش‌تر فریبا متخصص، داریوش ارجمند و فرهاد قائمیان به عنوان داوران بخش بازیگری دومین جشنواره سراسری آموزشگاه های آزاد سینمایی معرفی شده بودند.